Zdławiona moc VN 900

Awatar użytkownika
Piękny Marian
Posty: 172
Rejestracja: pt paź 21, 2011
Miejscowość: Kalisz
Motocykl: vn 900 custom
VROC: 34573

Zdławiona moc VN 900

Post autor: Piękny Marian » ndz kwie 22, 2012

Witam, kolegów.
Jak w temacie. Moja maszynka sprowadzona z zachodniej granicy ma zdławioną moc do 25kW.
Chyba? Z taka mocą według papierów został zarejestrowany.
Z tego co się doczytałem w papierach niemieckich to:
moc 25kW/4300 rpm/min
Ograniczenie otwarcia przepustnicy do 40 stopni
i jeszcze jakiś inne tam co do których trudno rozszyfrować.

Poz za tym na przepustnicy jest zamontowana blaszka uniemozliwiajaca otwarcie przepustnicy powyżej tych 40 stopni. Jest ona łatwo demontowalna ale nic to nie zmienia, bo silnik przy otwarciu przepustnicy powyżej jest praktycznie na odcieciu - tzn odcina go przy tvh około 40 stopniach otwarcia przepustnicy.

Czy ktoś z was zetkną się z vulcanem na wtrysku paliwa który był zblokowany?
by nasza radość trwała jak najdłużej

----AVATAR tymczasowy-----

Eden

Post autor: Eden » ndz kwie 22, 2012

:shoking: :surprise:

pierwsze słysze o czyms takim

moze podjedz do serwisu jakiegos sprawdzonego moze cos poradza

Awatar użytkownika
Piękny Marian
Posty: 172
Rejestracja: pt paź 21, 2011
Miejscowość: Kalisz
Motocykl: vn 900 custom
VROC: 34573

Post autor: Piękny Marian » ndz kwie 22, 2012

Właśnie grzebie w necie.
Udało mi się ściągnąć z netu z oficjalnego sklepu kawasaki książkę z częściami serwisowymi do mojego VN-a. No i oczywiście są oryginalne części blokujące moc.
Obie te pierdoły są wyszczególnione przy przepustnicy.
Jedną z nich zlokalizowałem i nawet zdjąłem z przepustnicy, o czym pisałem wcześniej. Ale ta druga pierdół to za Boga nie wiem do czego ja przypiąć i czy jest ona do czegoś potrzebna. Na schematach ta druga część nie jest z niczym połączona - po prostu zgupiałem.
by nasza radość trwała jak najdłużej

----AVATAR tymczasowy-----

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » ndz kwie 22, 2012

Hm, się zastanawiam po kiego grzyba jakiś germański inteligent działał w kierunku odwrotnym... No i nic mi nie przychodzi do głowy. 50 KM było za dużo, to mógł Simsonkiem dalej szaleć a nie VN kupować i szpetnie go okaleczać... Nie no, trzymam za Ciebie kciuki bracie żebyś tę żenującą blokadę skutecznie usunął, w końcu nie będzie Niemiec pluł nam w twarz... :D :yeee:
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » ndz kwie 22, 2012

:) Też się zastanawiam po jaką ch... re ta blokada , może dawał synowi popykać ??

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » ndz kwie 22, 2012

U nich tak jest. Pierwsze prawo jazdy na motocykl w wieku 18-24l dostaje się na ograniczoną moc.
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Tedi
Posty: 38
Rejestracja: wt kwie 17, 2012
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Kawasaki VN 900 VULCAN CLASSIC
VROC: 0

Post autor: Tedi » ndz kwie 22, 2012

Tak czytam i sie zmartwiłem mam nadzieje że bez potrzeby bo ja jak dobrze pójdzie to w przyszłym tygodniu odbieram swojego VN 900 tylko że on z USA i mam nadzieje że nie znajdę takiego cuda w nim.

Awatar użytkownika
Piękny Marian
Posty: 172
Rejestracja: pt paź 21, 2011
Miejscowość: Kalisz
Motocykl: vn 900 custom
VROC: 34573

Post autor: Piękny Marian » ndz kwie 22, 2012

Zombie pisze:U nich tak jest. Pierwsze prawo jazdy na motocykl w wieku 18-24l dostaje się na ograniczoną moc.
Tak dokładnie, tak jest u nich.

Ale.
Jutro będę dzwonił do serwisu podpytać się co wchodzi w skład takiego KIT-a (czyt. zestawu oryginalnego do zmniejszania mocy).
Póki co, a wydaje mi się to dziwne, odkręciłem to ustrojstwo (przedłużona płytka oporu otwarcia przepustnicy). W moim moto były założone dwie, jedna oryginalna przystosowana do osiągania mocy 35kW i druga ta dłuższa uniemożliwiajaca otwarcie przepustnicy w pełnym jej zakresie. I co?
Otóż, wydaje mi się,ale nie jestem pewien, że moto idzie lepiej i górnym zakresie obrotów ma więcej power-a. Gdy by tak było, że jest to tylko kwestia zmniejszenia otwarcia przepustnicy i w ten sposób pomniejszamy moc motocykla, to Niemiec chyba jest na tyle cwany, lub nieświadomy albo naiwny, że taka blokade na przepustnicy byle jaki motocyklista jest sobie w stanie zdjąć sam.

Jak kupowałem moto u delera Kawasaki to chłopaki mi mówili że moto jest zblokowane, i że to kwestia otwarcia przepustnicy i wystarczy tylko zdjąć blokadę z niej. O innych dodatkowych systemach (zmiana mapy wtrysku, ograniczenie układu dolotowego, itp) nie mówili. Albo nie chcieli powiedzieć, albo nie wiedzieli dokładnie jak z tym jest, albo się na tym znają. Nie wiem.

Z moich dzisiejszych obserwacji wynika, że jest to banalnie proste i banalnie naiwne montowanie tego typu blokad.
W tym momęcie jestem zadowolony z osiągów swojego moto z tym co było, a nie było źle.
Prędkość max z wiatrem i z lekkiej górki to około 138-140 km/h. Przy czym od 120 do tych 140 to całkiem sporo czasu mu to zajęło. Po zdjęci owego ustrojstwa, moto zbiera się dynamiczniej i bez problemu dochodzi do 130 km/h. Powrotna droga była pod wiatr i wzmożony ruch uliczny. Tak więc V max nie osiągnięty.
Dane techniczne producenta okreslają V max na 160 km/h.

Dla pewności będą drążył temat w serwisie tak dla potomnych.
Bo zastanawia mnie jedna kwestia a mianowicie - kwestia momentu obrotowego.
Czy nie został on również zmieniony?
by nasza radość trwała jak najdłużej

----AVATAR tymczasowy-----

Awatar użytkownika
Piękny Marian
Posty: 172
Rejestracja: pt paź 21, 2011
Miejscowość: Kalisz
Motocykl: vn 900 custom
VROC: 34573

Post autor: Piękny Marian » ndz kwie 22, 2012

Tedi pisze:Tak czytam i sie zmartwiłem mam nadzieje że bez potrzeby bo ja jak dobrze pójdzie to w przyszłym tygodniu odbieram swojego VN 900 tylko że on z USA i mam nadzieje że nie znajdę takiego cuda w nim.
Bez obaw.
Szperałem trochę temat i nie znalazłem aby moto w USA miały montowane/ograniczane moce.

Takie ustrojstwo znajdziesz tylko (przeważnie) w moto z Niemiec i to w dodatku jeżeli właściciel od którego pochodzi moto był świeżo upieczonym motocyklistą.
:yeee:
by nasza radość trwała jak najdłużej

----AVATAR tymczasowy-----

Awatar użytkownika
Zombie
Posty: 2574
Rejestracja: pn sty 03, 2011
Miejscowość: M-a
Motocykl: VN 1700 Vaquero , Indian Scout
VROC: 34250

Post autor: Zombie » ndz kwie 22, 2012

Piękny Marian pisze:Prędkość max z wiatrem i z lekkiej górki to około 138-140 km/h. Przy czym od 120 do tych 140 to całkiem sporo czasu mu to zajęło
I to jest normalna praca 900-tki.
Piękny Marian pisze: to Niemiec chyba jest na tyle cwany
Żaden z nich nie pomyśli nawet o kombinowaniu. Taki naród. Nie wolno, to nie wolno i już :mrgreen:
Mniejsza o perfekcje, badz po prostu dobry.
www.steelrosesmcsouthside.pl

Tedi
Posty: 38
Rejestracja: wt kwie 17, 2012
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Kawasaki VN 900 VULCAN CLASSIC
VROC: 0

Post autor: Tedi » ndz kwie 22, 2012

Piękny Marian pisze:Bez obaw.
Mam taką nadzieje że bedzie tak śmigał :pedzi:

Awatar użytkownika
Szczotka
Posty: 446
Rejestracja: sob maja 21, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: Honda VTX 1800C
VROC: 0

Post autor: Szczotka » ndz kwie 22, 2012

Zombie pisze:U nich tak jest. Pierwsze prawo jazdy na motocykl w wieku 18-24l dostaje się na ograniczoną moc.
Dokładnie tak mają, w sensie ograniczenie mocy do 25 KM przy prawku do 24 roku życia, potem kolejny egzamin i moc o ile dobrze pamiętam 60 KM, a na koniec dopiero dostają maxa.
No chyba, że ostatnio coś się pozmieniało w ichnich przepisach ruchu drogowego.
I nawet jak się małolaty rozbijają szlifierkami pojemności 600 albo większymi, to zdławionymi (Niemcy wyznają zasadę- dostaniesz pełną moc, jak się jeździć nauczysz i obycia z maszyną)
Pozdrawiam
__
Marcin

Eden

Post autor: Eden » ndz kwie 22, 2012

tu nie chodzi o to zby to trudno zdjac bylo

poprostu jest taki przepis i blokada zkladana aniemiec nie beddzie kombinowal

to tak jak ze skuterami, zwezke mozna łatwo wyjac i smiga szybciej

w niemczech tego nikt nie wyciagnie bo tak nie wolno, w polsce wszyscy od razu by wyjeli

taka mentalnosc

ja w swoim mam powercomandera III

i konikow jest troche wiecej
fajna sprawa
przyszedl tak ze stanow, u nas niestety 1500zl to kosztuje i troche to jest drogo

ale roznica jest bo kolega ma vn 900 bez PC i roznica jest spora

Tedi
Posty: 38
Rejestracja: wt kwie 17, 2012
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Kawasaki VN 900 VULCAN CLASSIC
VROC: 0

Post autor: Tedi » pn kwie 23, 2012

Eden pisze: powercomandera III
Możesz jaśniej to naświetlić co to takiego ?

Awatar użytkownika
Edmund
Posty: 11
Rejestracja: sob lip 15, 2017
Miejscowość: Andrychów
Motocykl: nomad 1600
VROC: 38859

blokada 25kw

Post autor: Edmund » sob lip 15, 2017

W komplecie 25kw jest blaszka na gażnik i zworka z wtyczką która znajduje się pod siedzeniem pod pokrywą akumulatora koło plusa po prawej stronie ,trzeba ją wypiąć .

Duch

Post autor: Duch » ndz lip 16, 2017

a po zamontowaniu tego ustrojstwa moto:
jedzie szybciej, mniej pali czy jak ??

Awatar użytkownika
ciecio
Posty: 482
Rejestracja: ndz lut 17, 2013
Miejscowość: Gdańsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
VROC: 36107

Post autor: ciecio » ndz lip 16, 2017

Duch pisze:a po zamontowaniu tego ustrojstwa moto:
jedzie szybciej, mniej pali czy jak ??
Raczej spełnia wymagania na niższą kategorię prawa jazdy
U nas np. do 35kW to jest kategoria A2
Ostatnio zmieniony ndz lip 16, 2017 przez ciecio, łącznie zmieniany 2 razy.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Edmund
Posty: 11
Rejestracja: sob lip 15, 2017
Miejscowość: Andrychów
Motocykl: nomad 1600
VROC: 38859

Post autor: Edmund » śr lip 19, 2017

motor ma mniej mocy ponieważ blaszka ogranicza otwarcie przepustnicy o połowę czyli manetka gazu obraca się tylko do połowy. zworka wsadzona w gniazdko KDS pod siedzeniem po prawej zmienia ilość podawanego paliwa przez motor i w praktyce motor jeżdzi jakby płynniej oczywiście to tylko moje prywatne odczucie .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą