Pali główny bezpiecznik - chodzi jeden gar

MaszaMadafaka
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 11, 2013
Miejscowość: Okolice Tarnowa
Motocykl: Kawasaki Vulcan 1500 Nomad
VROC: 0

Pali główny bezpiecznik - chodzi jeden gar

Post autor: MaszaMadafaka » pt lut 24, 2017

Cześć. Niestety jestem laikiem jeśli chodzi o mechanikę. Wybaczcie.
Zauważyłem że po kolejnym zimowaniu, gdy odpalam Kawę i zrobię kilka km , pali mi główny bezpiecznik (ten za pojemnikiem z płynem- czerwona gumowa nakładka) Od trzech sezonów wymiana bezpiecznika pomaga - wyjeżdzam, elektryka nagle pada zupelnie, wymieniam go na nowy na wiosnę i cały sezon jest git. Niestety dzisiaj sytuacja się powtórzyła ale już bardziej radykalnie :/ Po odpaleniu i ruszeniu zauważyłem że brak mu mocy i lekko "pierdzi" Gdy przyłożyłem dłonie do wydechów , z lewego leciało zimne powietrze , lewa Cobra w ogóle się nie grzeje. Klapanie, brak mocy, zimny lewy wydech - jako zupełny laik próbuje zdiagnozować - nie chodzi jeden z garów. I nagle znowu pali główny bezpiecznik. Rozbieram wszystko, wymieniam bezpiecznik , odpalam - sytuacja sie powtarza - odpala na jeden gar na chwile i zaraz pali bezpiecznik :/ Gdzie go może boleć? Zawsze zwalałem to na poczet zimy - w moim garażu jest lekka wilgoć , szron na stykach, wilgoć - spali po zimie raz ,wymieniam i po sprawie. Tym razem jest coś bardziej na rzeczy. Zresztą , od dwóch lat mam nowy , z naprawdę wyższej pólki akumulator, a mimo wszystko jak postoi dłużej motor ( tydzień w lecie) to już ma problemy z odpaleniem.
Jesteś zwycięzcą!!

Awatar użytkownika
naziro
Posty: 459
Rejestracja: śr lip 01, 2015
Miejscowość: wlkp
Motocykl: triumph 900
VROC: 37411

Re: Pali główny bezpiecznik - chodzi jeden gar

Post autor: naziro » sob lut 25, 2017

Zresztą , od dwóch lat mam nowy , z naprawdę wyższej pólki akumulator, a mimo wszystko jak postoi dłużej motor ( tydzień w lecie) to już ma problemy z odpaleniem.
Wygląda na to, że masz gdzieś małe zwarcie. Sprawdź wszystkie przewody i połączenia. Może to tylko słaba "masa"głównego przewodu od akumulatora? Przydał by się pomiar ładowania. Zdejmij zbiornik paliwa i dokładnie sprawdź wiązkę kabli pod nim. Tam często lubi się przecierać. Pod tylnym błotnikiem też się zdarza przetarcie wiązki. Generalnie trzeba zrobić dokładny przegląd kabli i połączeń elektrycznych. Weź jakiś preparat typu kontakt spray i popsikaj w każdą sprawdzoną wcześniej kostkę połączeniową.
SZYBKO,TANIO,DOBRZE (z tych trzech rzeczy razem występują tylko dwie do wyboru)

jacyII
Posty: 145
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » sob lut 25, 2017

Witaj.

Naziro podał wszystko na tacy ,jeżeli chodzi o aku , następnie sprawdzenie prądu ładowania,ubytki prądu na masę. Potem sprawdzanie po kolei świec, fajek, przewodów WN , cewek na końcu zawory i przeloty tłumików. Moim zdaniem problemów występuje kilka naraz,po kolei trzeba je naprawiać-najpierw bezpiecznik potem reszta . Cierpliwości w poszukiwaniach :)

Pozdro

Slawek :pedzi:
lewa w górę i do przodu

Awatar użytkownika
Kristof_if
Posty: 726
Rejestracja: sob sty 11, 2014
Miejscowość: Lubomia
Motocykl: HD FLHTK103,Honda Transalp,Cx500,był VN 1500
VROC: 37033

Post autor: Kristof_if » ndz lut 26, 2017

Ja sprawdziłbym również kostki pod lewym deklem jak niema dobrego styku to się nagrzewają i przez to topią się i jest zwarcie.
Powodzenia
Kriss.
Live to ride,ride to live.

MaszaMadafaka
Posty: 18
Rejestracja: pn lis 11, 2013
Miejscowość: Okolice Tarnowa
Motocykl: Kawasaki Vulcan 1500 Nomad
VROC: 0

Post autor: MaszaMadafaka » pn mar 27, 2017

Szukam i szukam , ściagnąłem bak i póki co , pod lampą zauważyłem przetarty kabelek. Ale to chyba nie to .
Odkręciłem świece w niedziałającym garze - są mokre . I ttaj moje pytanie - co odpowiada za podawanie prądu na świece? Dobrze kojarzę że cóś takiego jak cewka? Zaczynam podejrzewać że to może być przyczyną że jeden z cylindrów nie chodzi. Tylko jak taki laik jak ja to może sprawdzić? Podrzućcie jakiś link do aukcji albo sklepu jak taka cewka wygląda. Mam taki miernik prądu stałego i zmiennego ,jak to ustawić ,gdzie przyłozyć elektrody czujnika? Cholerka , wiem że to trudno wytłumaczyć ,ale może udało by mi się samemu do tego dojść :scrach:
Jesteś zwycięzcą!!

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » wt mar 28, 2017

www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
naziro
Posty: 459
Rejestracja: śr lip 01, 2015
Miejscowość: wlkp
Motocykl: triumph 900
VROC: 37411

Post autor: naziro » wt mar 28, 2017

Zamień cewki miejscami. Będziesz wiedział czy to cewka, czy coś innego po drodze.
SZYBKO,TANIO,DOBRZE (z tych trzech rzeczy razem występują tylko dwie do wyboru)

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 654
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » wt mar 28, 2017

Jeśli zmienisz cewki i drugi cylinder przestanie pracować, to sprawdź potem kabel i fajkę od tej cewki, bo może to któreś z nich broi.
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

jacyII
Posty: 145
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » wt mar 28, 2017

Witaj

Mars ma rację ---

"Jeśli zmienisz cewki i drugi cylinder przestanie pracować, to sprawdź potem kabel i fajkę od tej cewki, bo może to któreś z nich broi."- dokładnie tak.
Jednak najczęściej padają same świece szczególnie jak się pali motocykl krótko -a tak na chwilę włączę motór :D

pozdro
lewa w górę i do przodu

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą