Strona Główna
 Zloty  FAQ  Szukaj  Kalendarz Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Opowieści z dyfra...
Autor Wiadomość
Skiba1 


Motocykl: VN 1500FI Classic, GTR 1000 '92, Zdzira '97
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Sie 29, 2016   Opowieści z dyfra...

Cześć,

Żebym za bardzo się nie nudził, w ten weekend ponownie przypomniał o swoim istnieniu cieknący dyfer.
Dziś rozebrałem moto sam i ewidentnie cieknie z miejsca w obudowie wewnątrz przy simeringu, który został wymieniony - z tym że pracuje na zniszczonej powierzchni o czym dalej.

w ramach przypomnienia, wymieniłem już łożysko + simering w obudowie + oring i simering nazwijmy to w "wirniku" dyfra - zaznaczyłem wymienione części w kółka

rys.1
http://www.fotosik.pl/zdjecie/9c1d8457549a8f29

w serwisie gdy rozbierali moto to zauważyli uszkodzoną powierzchnię
na "wirniku" w miejscu osadzenia simeringu pojawiły się wżery korozyjne
rys.2 i rys.3
http://www.fotosik.pl/zdj...07e128e499e608d
http://www.fotosik.pl/zdj...ea586a63caf0878


ten widoczny rowek biegnący naokoło jest niewyczuwalny pod paznokciem,
natomiast wżery jak najbardziej tak. Stwierdziliśmy że delikatnie przeszlifujemy/ wyrównamy powierzchnię i zobaczymy jak będzie - teraz są minimalnie wyczuwalne
Przejechałem jakieś 700 km i widać że za wiele to nie dało :(

No i teraz co tu robić:

1.najbardziej przemawiająca do mnie opcja to dokupić nowy dyfer i przełożyć "wirnik" i liczyć na to że jego powierzchnia styku/ pracy z simeringiem będzie niezniszczona
no ale cóż - na dwoje babka wróżyła czy się uda
no i czy są jakieś przeciwwskazania żeby składać jeden dyfer z 2 różnych ?


2. w serwisie doradzili żeby udać się do bliżej im nieznanego majstra/ślusarza/ czy Bóg tam wie jeszcze kogo i zlecić napawanie materiału no i wyrównać żeby było ślicznie i gładko :) - nie mam doświadczenia w takich sprawach więc nie wiem czy to ma rację bytu? No i czy jest to wykonalne?

3. jakieś propozycje.....?

I jeszcze taka ciekawostka na rysunku nr 1 - błyskotliwie zaznaczyłem strzałką z opisem "x2" taki metalowy kołnierz - wyobraźcie sobie że u mnie są takie dwa :)

Po pierwsze po jakiego ch....a tam są dwa? :wall:
Po drugie zastanawiam się czy nie za luźno spasowane są elementy ze sobą ze względu na podwójny kołnierz i simering nie spełnia swojego zadania bo "wirnik" nie wchodzi do końca ? ( w serwisówce jak byk stoi jedna, no chyba że mają być dwie - ktoś potwierdzi? ) - najbardziej ta sprawa nie daje mi spokoju
_________________
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526
 
 
Mayones 


Motocykl: VN800->K1200RS->
Skąd: B-B
Wysłany: Wto Sie 30, 2016   

Luzy też uszkadzają uszczelniacze, jak takowego nie masz a szlifnąłeś ten wałek to uszczelniacz trza by założyć nieco ciaśniejszy może dwuwargowy, ale to może być trudne, CORTECO chwalą.
Przy kiepskiej powierzchni wałka to każdy uszczelniacz padnie.
Pewnie masz dwa te elementy bo tym się dystansuje dyfer tak przynajmniej wynika z zestawienia części.
_________________
www.kafelkibielsko.pl
 
 
Skiba1 


Motocykl: VN 1500FI Classic, GTR 1000 '92, Zdzira '97
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Wrz 01, 2016   

Mayones napisał/a:
szlifnąłeś ten wałek to uszczelniacz trza by założyć nieco ciaśniejszy

to raczej nie była robota z rozmachem :) - szlifnęli go ręcznie, tylko żeby wygładzić wżery,


jedzie do mnie nowy/stary dyfer i plan jest taki żeby w starą obudowę włożyć nowy "wirnik"
oczywiście jak będzie miał ładną powierzchnię,

tylko zastanawiam się jak go złożyć - z jednym kołnierzem czy z dwoma? ciekawe ile dystansów będzie w tym nowym :)
_________________
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template bLock v 0.2 modified by Badger
Copyright by Vulcaneria.pl © 2011