VN1600 co z tym sprzęgłem?

Woolf
Posty: 41
Rejestracja: pt kwie 10, 2015
Miejscowość: Nowogard
Motocykl: Kawasaki VN 1600
VROC: 0

Post autor: Woolf » pn maja 04, 2015

Witam. Powiedzcie, albo lepiej pokażcie o której podkładce sprężynowej mówicie ;) Olej zmieniłem na Motul 10w40 jakieś 500km temu. Niestety nie wiem jaki był prędzej :( Prosiłbym też o jakiś namiar na części bo na tej stronie v-moto nic nie ma
Pozdrawiam
Tomek

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » pn maja 04, 2015

Poszło na PW
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Woolf
Posty: 41
Rejestracja: pt kwie 10, 2015
Miejscowość: Nowogard
Motocykl: Kawasaki VN 1600
VROC: 0

Post autor: Woolf » pn maja 04, 2015

Ok. Dzięki:)
Pozdrawiam
Tomek

Stella
Posty: 221
Rejestracja: ndz sty 01, 2012
Miejscowość: Gołdap
Motocykl: VN 1600 Nomad,
VROC: 37140

Post autor: Stella » pn maja 04, 2015

Siemka,przy montażu tych trzech mniejszych sprężyn zwróć uwagę na odpowiednią kolejność,w moim moto były wymieniane przez poprzedniego właściciela i ktoś je zmontował odwrotnie ,co skutkowało ślizganiem się sprzęgła.
...nieważne dokąd, ważne że jeden ślad za Tobą...

Awatar użytkownika
Primo
Posty: 88
Rejestracja: ndz sie 02, 2015
Miejscowość: Zambrów / Radoszyce
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 37499

Post autor: Primo » pn sty 25, 2016

Mam pytanie odnośnie wymiany płynu pompy sprzęgła jak się do tego najlepiej zabrać jakieś porady.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » pn sty 25, 2016

Primo zadzwoń, wszystko ci powiem ;)
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Primo
Posty: 88
Rejestracja: ndz sie 02, 2015
Miejscowość: Zambrów / Radoszyce
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 37499

Post autor: Primo » wt sty 26, 2016

Ok już zabiorę się za sprzęgło i wszystko będę miał na wierzchu to wtedy zadzwonię na razie zagłębiam wiedze żeby jakoś wszystko ogarnąć :) ale czasami jak się czegoś nie pomaca własnymi rękoma to wszystko wydaje się jakieś skomplikowane :) dzięki za chęci na pewno skorzystam :)
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » wt sty 26, 2016

To tylko mechanika, żadnej filozofii w tym nie ma...
1. Odkręcasz i zdejmujesz pokrywkę zbiorniczka pompy sprzęgła.
2. Odkręcasz i zdejmujesz lewy dekiel silnika (nic się spod niego nie wyleje, to tylko osłona).
3. Wysysasz cały płyn ze zbiorniczka strzykawką, można wytrzeć wnętrze zbiorniczka czystą szmatką/papierem.
4. Nalewasz nowy płyn do zbiorniczka. Jeszcze go nie zamykasz/zakręcasz.
5. Nakładasz wężyk igielitowy na odpowietrznik siłownika, drugi koniec umieszczając np. w butelce.
6. Luzujesz odpowietrznik, niedużo, o jakieś pół obrotu.
7. Pompujesz klamką sprzęgła, niezbyt energicznie, bo pompa potrafi "pluć" płynem ze zbiorniczka do góry, można dostać w oko. Jednocześnie kontrolujesz poziom płynu, żeby coś ciągle było w zbiorniczku. Jak zabraknie, to się zapowietrzy...
8. Jak zobaczysz w wężyku, że wylatuje już czysty płyn (stary jest zazwyczaj ciemniejszy), to zakręcasz odpowietrznik, zdejmujesz wężyk.
9. Dolewasz płynu do odpowiedniego poziomu.
10. Przykręcasz pokrywkę zbiorniczka.
11. Przykręcasz lewy dekiel silnika.
Płyn wymieniony. W hamulcach robi się to prawie dokładnie tak samo.

Awatar użytkownika
Primo
Posty: 88
Rejestracja: ndz sie 02, 2015
Miejscowość: Zambrów / Radoszyce
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 37499

Post autor: Primo » czw sty 28, 2016

Wielkie dzięki za info pierwszy raz jest najtrudniejszy. Na razie próbuje to wszystko ogarnąć samodzielnie bo do mechaników mam ogromny dystans. Z moto będzie inaczej raczej tylko w krytycznej sytuacji pozwolę komuś wkładać ręce do niego :)
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie

Awatar użytkownika
Primo
Posty: 88
Rejestracja: ndz sie 02, 2015
Miejscowość: Zambrów / Radoszyce
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 37499

Post autor: Primo » czw kwie 14, 2016

Ja u siebie sprzęgło poskładałem jak znajdę chwilkę to postaram się wrzucić kilka slow jak ogarnąć sprawę :)
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie

Awatar użytkownika
Primo
Posty: 88
Rejestracja: ndz sie 02, 2015
Miejscowość: Zambrów / Radoszyce
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 37499

Post autor: Primo » pn kwie 18, 2016

Moto poskładane i po przejechaniu jakiś 200 km mogę powiedzieć ze sprzegiełko śmiga że aż miło.
Do do samego sprzęgła to Nie jest to bardzo trudna sprawa. Od czego zacząć najważniejsze jest chyba aby mieć dostęp do pistoletu udarowego bo inaczej to sobie nie wyobrażam odkręcenia głównej nakrętki sprzęgła. Aby dobrać się do pokrywy trzeba zdemontować wydech, podstawkę na nogę wraz ze zbiornikiem na płyn do hamowni z tyłu można to jakoś podwiesić. Trzeba też zdemontować lub poluzować rurę od ramy plus jedna śrubę która trzyma chłodnice. Ważna sprawa nowe tarcze trzeba namoczyć w oleju dzień wcześniej. Dodam ze dobrym materiałem jest

http://www.vulcangadgets.com/files/clut ... ement.html plus oczywiście serwisów-ka kilka fotek z mojej roboty.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

https://lh3.googleusercontent.com/-ds7e ... /upload_-1

Jak coś to bardzo chętnie służę pomocą:)
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie

Awatar użytkownika
Wulbi
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2015
Miejscowość: Mieczewo
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Wulbi » ndz maja 15, 2016

Jestem zadowolony z naprawy sprzęgła w ubiegłym roku ,jak pisałem poprawiłem chałupniczo wygięcie tej podkładki sprężystej i już na śmigałem 15 koła kilosów. :antlers:
Lecz mam pytanko czy jerzdzę na odpowiednim oleju Ride eni moto 10w-40 sintetik ???
Wieczny optymista

Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 . :ok:

Awatar użytkownika
Mauzer
Posty: 506
Rejestracja: śr wrz 13, 2017
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
VROC: 0

Post autor: Mauzer » pn cze 25, 2018

rozumiem, ze nie ma żadnej regulacji sprzęgła?
Nigdy nie jest za późno. :yeee: :yeee: :yeee:

Cicik
Posty: 198
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Motocykl:

Post autor: Cicik » wt cze 26, 2018

mymlon pisze:
reguluje sie odpowiednimi podkładkami o rożnej grubości , ale jeśli wymieniasz komplet (tarcze + przekładki) to nie ma co regulować - wsadzasz przekladki jak fabryka nakazała. (albo mierzysz swoje i kupujesz dokładnie takie same - to rada Zeusa)

Awatar użytkownika
Mauzer
Posty: 506
Rejestracja: śr wrz 13, 2017
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
VROC: 0

Post autor: Mauzer » śr cze 27, 2018

Na razie wymieniłem płyn i jest poprawa, polatamy i zobaczymy na jak długo. Na jesień bedzie do zrobienia zatem kilka tematów w motocyklu :butelka:
Nigdy nie jest za późno. :yeee: :yeee: :yeee:

Awatar użytkownika
Mauzer
Posty: 506
Rejestracja: śr wrz 13, 2017
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
VROC: 0

Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?

Post autor: Mauzer » czw mar 14, 2019

o których sprężynach mowa?
Obrazek
Nigdy nie jest za późno. :yeee: :yeee: :yeee:

Cicik
Posty: 198
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Motocykl:

Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?

Post autor: Cicik » czw mar 14, 2019

sprężyny to 92145,
ale częściej wymienia się podkładki sprężynowe 92144 x3 + 92144A
chyba ze pytasz o coś innego...

Awatar użytkownika
Mauzer
Posty: 506
Rejestracja: śr wrz 13, 2017
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
VROC: 0

Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?

Post autor: Mauzer » czw mar 14, 2019

chodziło mi o podkładki, bo nie byłem pewien.
Nigdy nie jest za późno. :yeee: :yeee: :yeee:

Awatar użytkownika
Mauzer
Posty: 506
Rejestracja: śr wrz 13, 2017
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
VROC: 0

Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?

Post autor: Mauzer » czw mar 14, 2019

Jakie wymiary powinny miec te podkładki?
Nigdy nie jest za późno. :yeee: :yeee: :yeee:

Cicik
Posty: 198
Rejestracja: śr lis 29, 2017
Motocykl:

Re: VN1600 co z tym sprzęgłem?

Post autor: Cicik » pt mar 15, 2019

to nie tylko kwestia wymiaru tylko ich "sprężystości" a tego nie zmierzysz.
może w serwisówce jest jakiś parametr wysokości (jak się je położy na płaskim to ciut "wystają" - może jakieś 1-2 mm. )
W usa sprzedają "tuningową" podkładkę 92144A która jest twardsza bo te nasze oryg. szybko puszczają parametr.
Ja próbowałem ją sciągnąć z salonu HD w Duserdorfie ale odpuściłem z braku czasu.
Kupuj komplet u Zesusa :) i ciesz się dobrym sprzęgłem przez następne 30tyś km ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą