Strona 1 z 1

Kawasaki VN15 szarpie podczas spokojnej jazdy

: śr wrz 21, 2016
autor: Mirma
Witam Was,
od paru miesięcy jestem posiadaczem VN15 z 1989 roku. Od jakiegoś czasu zaczął pojawiać się pewnie problem a mianowicie, podczas jazdy ze stałą prędkością moto przerywa, szarpie, tak jak by wypadały zapłony. Świece nowe.
Dodam tylko, że zimny jest ok, wraz z rozgrzaniem silnika problem się nasila. Pozostaje czujnik Halla albo cewka... no bo co innego. Jak zdiagnozować?
dzięki

: pn sty 09, 2017
autor: naziro
Cześć. Naprawione? Czy czeka do wiosny?

: pn mar 27, 2017
autor: Mirma
Tak czekam do wiosny a tu już wiosna :-)
Dziś wylądował w serwisie, membrany przyspieszaczy, przepustnice do wymiany. Koszt ok 2600 :-)
Nie wiem co robić. Membrany można kupić nowe już po ok 90 pln za sztukę, oni chcą 260pln za sztukę. Po 700 za przepustnice. Ale tak się zastanawiam co z nimi może być nie tak, nie słyszałem aby te elementy zużywały się :-)
Jak dla mnie kwota zaporowa, zabieram z serwisu jako nienaprawiony.

: pn mar 27, 2017
autor: naziro
Wymień te membrany, a przepustnic nie ruszaj. Po wymianie membran sprawdź jak chodzi. Obstawiam że będzie OK' :ok:

: wt mar 28, 2017
autor: Mirma
A widzisz, tak właśnie zrobię i dam znać. Dzięki bardzo i pozdro.

: pn kwie 03, 2017
autor: Mirma
Witam, wymieniłem membrany i motocykiel dużo lepiej odpala i to bez porównania, dostał również więcej mocy, przyśpiesza tak, jak oczekiwałem od takiego motocykla, generalnie jestem bardzo zadowolony.
To co zostało do poprawienia to nierówna praca na wolnych, nie wiem... może ten typ tak ma... i czasami podczas odpalania jest wystrzał z komina.
Gaźniki ponoć wyregulowane w serwisie, ale czy na membranach dziurawych jak sito, dało się dobrze wyregulować?
Macie jakieś pomysły?

: pn kwie 03, 2017
autor: naziro
Konieczna jest ponowna regulacja.

: pn kwie 03, 2017
autor: Painkiller
Zrobili synchronizację gaźników? Bo to synchro ma duży wpływ na pracę na biegu jałowym.

: pn kwie 03, 2017
autor: Mirma
Ponoć tak, ale wspominali, że przepustnice do wymiany. Słyszeliście o tym aby był kiedyś problem z przepustnicami? będę musiał sam się wszystkim zająć, wyjmę gaźniki i dam znać jak to wygląda.
Swoją drogą gdzie wpina się przewody podciśnienia od zegarów wakuometra?

: pn kwie 03, 2017
autor: naziro
Wrzuć fotkę gaźników, to Ci zaznaczę.

: pn kwie 03, 2017
autor: Mirma
dziękuję!! myślę, że jest to wężyk bezpośrednio nad przepustnicą?

Obrazek
Obrazek

a tu są wszystkie fotki:
http://tufotki.pl/QDw3v

: wt kwie 04, 2017
autor: naziro
Serwisówka podaje, że zdejmujesz te wężyki i pod te króćce podpinasz wakuometr.
Obrazek
A tą śrubą regulujesz podciśnienie.
Obrazek

: wt kwie 04, 2017
autor: Mirma
naziro, dzięki bardzo. Gdyby było można, to bym pomagaska wysłał :-)
Będę relacjonował z rozwoju wydarzeń :-)
pozdro

: śr kwie 26, 2017
autor: Mirma
Wymieniłem filtry, membrany w gaźniku. Jest prawie rewelacja... prawie, bo odzyskał moc, ładnie pali ale wolne obroty są zmienne. To znaczy pracuje wolno, po czym obroty się podnoszę i opadają. Chwilę jest dobrze i znowu się trochę podnoszą. A gdy się dobrze rozgrzeje i wkręcam go na postoju, to obroty opadają wolniej niż powinny, coś jak w dwusuwie :-)
Co może powodować taki stan? mieszanka?

: śr kwie 26, 2017
autor: naziro
Regulacja bądź nieszczelność. Wyreguluj porządnie gaźniki i sprawdź czy nie łapią gdzieś lewego powietrza.

: czw kwie 27, 2017
autor: Mirma
A którędy najczęściej takie gaźniki mogą łapać lewe powietrze?

: czw kwie 27, 2017
autor: Pustelnik
Np rurkami podciśnienia.

: pt kwie 28, 2017
autor: Mirma
I wszystko jasne, sprawdzę i dam znać. Dzieki bardzo

Re: Kawasaki VN15 szarpie podczas spokojnej jazdy

: czw mar 04, 2021
autor: Pawo
Na wolne schodzenie z obrotów ma wpływ również skład mieszanki paliwowo-powietrznej. Jak za uboga (za mało paliwa względem powietrza to będzie utrzymywał obroty i wolno z nich schodził. Ponadto będzie też strzelał w rurę przy odejmowaniu gazu. Przyjęte jest wkręcenie iglicy do oporu i wykręcenie 2,5 obrotu. Później lekko więcej lub mniej sprawdzając jak reaguje na gaz( iglice wkręty widoczne po bokach na płaski śrubokręt).