Wpadanie w wibracje po wrzuceniu jedynki

GRISZKA
Posty: 58
Rejestracja: ndz lis 27, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: byłVN 1500 Classic Tourer,Goldwing 1500
VROC: 0

Post autor: GRISZKA » czw mar 29, 2012

Ups...nie wiedziałem,że taki strachliwy.Przepraszam i więcej nie będę. ;) Pozdr GRISZKA
Im więcej jeżdżę tym mniej jestem najeżdżony,tym bardziej chcę więcej i więcej...

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » czw mar 29, 2012

GRISZKA pisze:Witam.Takich opiłków nie zatrzyma sitko wstępnego oczyszczania.Zanim dotarły do filtra oleju,to przypuszczam,że nieźle narozrabiały.Wierz mi ,życzę Ci jak najlepiej i jestem ostatnim,który chciałby zmartwić.Witamy w klupie rozłupywaczy silnika.Obym się mylił.....Pozdr GRISZKA[/quote

My u nie straszymy :) tylko przewidujemy, a myśle że po przemieleniu magnesu finał może być tylko jeden ,panewki i prawdopodobnie czopy korbowe maja dosyć .W tym silniku plusem jest rozpołowienie silnika bez ruszania cylindrów .

Pozdrawiam i aby nie spełnił się czarny scenariusz. :papa:

GRISZKA
Posty: 58
Rejestracja: ndz lis 27, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: byłVN 1500 Classic Tourer,Goldwing 1500
VROC: 0

Post autor: GRISZKA » czw mar 29, 2012

My u nie straszymy :) tylko przewidujemy, a myśle że po przemieleniu magnesu finał może być tylko jeden ,panewki i prawdopodobnie czopy korbowe maja dosyć .W tym silniku plusem jest rozpołowienie silnika bez ruszania cylindrów .

Pozdrawiam i aby nie spełnił się czarny scenariusz. :papa:[/quote]

Witam ponownie.Sory,ale czegos nie kumam.Jak można rozpołowić silnik nie ruszając cylindrów?Z tego co pamiętam to w jednym karterze siedzą 4 szpilki(po dwie na cyl.)i w drugim 4 szt.Jak nie zdejmiesz cylindra to o rozłączeniu połówek zapomnij.Pozdr. GRISZKA
Im więcej jeżdżę tym mniej jestem najeżdżony,tym bardziej chcę więcej i więcej...

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » czw mar 29, 2012

GRISZKA pisze:My u nie straszymy :) tylko przewidujemy, a myśle że po przemieleniu magnesu finał może być tylko jeden ,panewki i prawdopodobnie czopy korbowe maja dosyć .W tym silniku plusem jest rozpołowienie silnika bez ruszania cylindrów .

Pozdrawiam i aby nie spełnił się czarny scenariusz. :papa:
Witam ponownie.Sory,ale czegos nie kumam.Jak można rozpołowić silnik nie ruszając cylindrów?Z tego co pamiętam to w jednym karterze siedzą 4 szpilki(po dwie na cyl.)i w drugim 4 szt.Jak nie zdejmiesz cylindra to o rozłączeniu połówek zapomnij.Pozdr. GRISZKA[/quote



Griszka silnik EN jest rozpoławiany w płaszczyżnie poziomej miska olejowa jest sklepieniem dolnym silnika, to silnik VN 800 składa sie z karterów łączonych w płaszczyznie pionowej tak jak WSK i np komar czyli klasycznie .

GRISZKA
Posty: 58
Rejestracja: ndz lis 27, 2011
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: byłVN 1500 Classic Tourer,Goldwing 1500
VROC: 0

Post autor: GRISZKA » czw mar 29, 2012

Proszę o wybaczenie.Pokręciły mi się motocykle.....Jeszcze raz sory za zamieszanie jakie nieświadomie wprowadziłem.GRISZKA
Im więcej jeżdżę tym mniej jestem najeżdżony,tym bardziej chcę więcej i więcej...

Awatar użytkownika
Madfood
Posty: 74
Rejestracja: sob lut 11, 2012
Miejscowość: Lbn
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Post autor: Madfood » czw mar 29, 2012

GRISZKA pisze:My u nie straszymy :) tylko przewidujemy, a myśle że po przemieleniu magnesu finał może być tylko jeden ,panewki i prawdopodobnie czopy korbowe maja dosyć .W tym silniku plusem jest rozpołowienie silnika bez ruszania cylindrów .
No w sobotę się okaże wyciągnę panewki, jak będą zrysowane to czeka mnie zabawa.
I wydatki :(
:wall:
Veni, Vidi, Vici i co dalej???

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » czw mar 29, 2012

GRISZKA pisze:Proszę o wybaczenie.Pokręciły mi się motocykle.....Jeszcze raz sory za zamieszanie jakie nieświadomie wprowadziłem.GRISZKA
Nic nie szkodzi :)

Awatar użytkownika
Madfood
Posty: 74
Rejestracja: sob lut 11, 2012
Miejscowość: Lbn
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Post autor: Madfood » ndz kwie 01, 2012

Mam pytanko czy orientuje się ktoś z czego jest napędzana pompa oleju w eenie???
Veni, Vidi, Vici i co dalej???

Awatar użytkownika
Madfood
Posty: 74
Rejestracja: sob lut 11, 2012
Miejscowość: Lbn
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Post autor: Madfood » wt kwie 10, 2012

Moto poskładane ale jak zwykle coś musiało pójść nie tak :wall:
Po poskładaniu alternatora zabraliśmy się za michę olejową
Smok zmontowany założony zakładamy miskę wszystko ok wkręcamy czujnik oleju zalewamy smarowidłem odpalamy i.....

Działa wygląda wszystko ok ale....

Jak zawsze musi być jakieś ale....

Patrzę pod moto a tu kapie olej jak krew z zarzynanej świni pierwsza reakcja pewnie źle dokręcona micha, ale okazuje się że kapie z czujnika.

Dokręcam czujnik i dokręcić nie mogę, pękła miska przy czujniku, wyłamała się część z gwintem.

Miska do wymiany. :wall:

Zamówiłem "nową" (używka rzecz jasna)

Senior rodu (znaczy się mój Ojciec) po wstępnych oględzinach stwierdził że miska ostro dostała w dupę, i prawdopodobnie była przegrzana co spowodowało że aluminium nie było tak wytrzymałe jak trzeba.

Kolejny wydatek przede mną na szczęście tylko 100PLN mam nadzieję, że to już koniec.
Veni, Vidi, Vici i co dalej???

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » wt kwie 10, 2012

Na wszelki wypadek kup komplet bo miska to komplet ułożyskowania wału.

Awatar użytkownika
Madfood
Posty: 74
Rejestracja: sob lut 11, 2012
Miejscowość: Lbn
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Post autor: Madfood » wt kwie 10, 2012

jurekawasaki pisze:Na wszelki wypadek kup komplet bo miska to komplet ułożyskowania wału.
Nie rozumieć ja prosty człowiek jestem :D możesz rozwinąć
Veni, Vidi, Vici i co dalej???

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » wt kwie 10, 2012

Blok silnika składa się z dwóch podstawowych elementów .W trakcie ich obróbki są składane( spasowane ) i na pewnym etapie wspólnie obrabiane co decyduje o dokładności obróbki i współosiowości takich elementów jak wał korbowy czy skrzynia .Więc warto kupic komplet i jak jest to konieczne to wymienić całość .Jesli jednak koszty Cie przerosną to po prosty daj miskę do spawania i po problemie .

Awatar użytkownika
Kristofer
Posty: 374
Rejestracja: sob lut 25, 2012
Miejscowość: Myszków
Motocykl: Honda Goldwing
VROC: 0

Post autor: Kristofer » śr kwie 11, 2012

daj do spawania swoją michę albo ewentualnie wstaw nowy gwint coś takiego http://allegro.pl/sprezynki-zerwany-spr ... 10636.html
rozmiar można dopasować ewentualnie poszukać kogoś w okolicy co to robi

Awatar użytkownika
Madfood
Posty: 74
Rejestracja: sob lut 11, 2012
Miejscowość: Lbn
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Post autor: Madfood » śr kwie 11, 2012

jurekawasaki pisze:Blok silnika składa się z dwóch podstawowych elementów .W trakcie ich obróbki są składane( spasowane ) i na pewnym etapie wspólnie obrabiane co decyduje o dokładności obróbki i współosiowości takich elementów jak wał korbowy czy skrzynia .Więc warto kupic komplet i jak jest to konieczne to wymienić całość .Jesli jednak koszty Cie przerosną to po prosty daj miskę do spawania i po problemie .
No dobra chyba załapałem ale z tego co widziałem u siebie w moto sama miska nie ma nic do wału, wał jest wyżej, jedyne co ma miska wspólnego z resztą silnika to jakiś zaworek chyba przepuszczający olej do miski od silnika a tak poza tym to tyle po prostu kawałek alu na olej z czujnikiem.
O tak to wygląda na schemacie

Obrazek
Veni, Vidi, Vici i co dalej???

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » czw kwie 12, 2012

Ok jeśli to tylko tą część masz uszkodzoną to nie ma problemu .Smiało kupuj i wymieniaj będzie ok.

Awatar użytkownika
Madfood
Posty: 74
Rejestracja: sob lut 11, 2012
Miejscowość: Lbn
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Post autor: Madfood » czw kwie 12, 2012

jurekawasaki pisze:Ok jeśli to tylko tą część masz uszkodzoną to nie ma problemu .Smiało kupuj i wymieniaj będzie ok.
Tak chodzi właśnie o tą część a dokładniej chodzi o gwint do części oznaczonej na schemacie 27010 czyli w/w czujnik oleju
Veni, Vidi, Vici i co dalej???

Awatar użytkownika
Madfood
Posty: 74
Rejestracja: sob lut 11, 2012
Miejscowość: Lbn
Motocykl: Kawasaki EN 500
VROC: 0

Post autor: Madfood » pt kwie 13, 2012

:wall: Moto poskladane nowa miska nowy czujnik niestety po rozgrzaniu silnika lampka od oleju dalej świeci chyba cz czeka mnie remont generalny silnika
:wall:
Veni, Vidi, Vici i co dalej???

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » pt kwie 13, 2012

Jednym słowem dupa....no szkoda kupa dłubania na marne .Ja miałem trochę szczęścia ,postanowiłem zabezpieczyć magnesy w kole odpowiednim klejem i pierścieniem ze stali kwasoodpornej .A dlatego szczęście ponieważ jeden z magnesów zaczynał pękać wzdłuż .Nieszczęsne magnesy nie jednego właściciela EN a do rocznika "93 doprowadzały do rozpaczy.Pocieszające jest tylko to że rozbiórek tych silników jest dużo .

Pozdrawiam i cierpliwości życzę.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 2 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 2 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą