Jak częscto zmieniacie świece w dwójkach?

Awatar użytkownika
endrju
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 21, 2010
Miejscowość: Krakow
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Jak częscto zmieniacie świece w dwójkach?

Post autor: endrju » sob sty 17, 2015

Cześć dwójkowcy,

wczoraj przy 8-miu stopniach w Kraku nie wytrzymałem i wziąłem swoją maliznę na wietrzenie garów. Odpalanie bez problemów lecz po paru sekundach podczas automatycznego schodzenia na niższe obroty silnik zgasł - opsss...

Odpalam dalej ale już na darmo, zaliczyłem jeszcze strzał z rury i tak oto hucznie rozpocząłem sezon 2015 :p

Po strzale wyniuchałem lekki zapach benzyny. Wniosek - wacha jest podawana, iskry brak.
Korzystając z serwisówki oraz opisu/zdjęć Deka w tym dziale (dzieki!) zdjąłem bak, pochwyciłem odpowiedni klucz i....taaak, świeczki czorne, osmalone - nic przyjemnego.
Ostatnio je zmieniałem na wiosnę 2014 (stare jeszcze dawały radę ale w planie był dłuższy wyjazd) i zrobiłem max 12 tysi głównie dłuższe trasy.

Pytanie - jak często zmieniacie świeczki w V2K?
Czy w maszynach z PowerCommander zmienia się je częściej?

Przyczepności w 2015-tym! :ok:

Awatar użytkownika
Sergiusz
Posty: 309
Rejestracja: sob sty 26, 2013
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: kawasaki vn 2000
VROC: 35575

Post autor: Sergiusz » sob sty 17, 2015

Ja przez dwa sezony przejechałem około 52000 tyś. kilometrów i nie pomyślałem jeszcze o świecach nie wiem nawet gdzie są , nigdy nie miałem problemów ,wiem tylko że są to świece irydowe po100-120 za sztukę
1958

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » sob sty 17, 2015

Sprawdź przede wszystkim Power Commandera.... Ja stawiam na to, że problem jest właśnie tam.

Awatar użytkownika
oktogon
Posty: 2154
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: BMW K1200RT
VROC: 31527

Post autor: oktogon » sob sty 17, 2015

Przerabialem to u siebie. Dokładnie takie same objawy a potem cisza. Doszedłem nawet do wtryskiwaczy i sprawdzenie ich pokazało ze są dobre (sterowanie masą wg serwisówki). Ostatnim pomysłem był własnie Power Commander, a to od niego trzeba było zacząć. Przez zime padł, dostało się troche wilgoci i szlak go trafił. Po odpięciu i spięciu bez PC bezproblemowo odpalił.
_____ VROC 31527 _____

Awatar użytkownika
endrju
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 21, 2010
Miejscowość: Krakow
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: endrju » ndz sty 18, 2015

Dzięki Panowie za odzew.

PC pobieżnie już wcześniej sprawdziłem, a mianowicie patrzyłem na niego podczas przekręcania stacyjki i odpalania. Diody na PC III wykonały mrugnięcie od dołu do góry (takie domino) i podczas samego kręcenia jedna dioda dolna świeciła się cały czas. Paliwo zatem podawane jest co zresztą czuć było, a czy dobrze to się niedługo okaże jak zrobię próbę na rozłączonym PC.
Na dniach się sprawdzi, bo weekend był dość gęsty.

Jeśli to nie będzie PC tylko świece (były dość brudne, jedna całkiem "pływała" w benzynie po wyciągnięciu) to przyglądnę się wgranej mapce mapce, być może powoduje takie zabrudzenia świec.

Co do ew. zawilgocenia PC - moto stoi w suchym garażu. Jechałem dwójką 2 godziny w ulewie w drodze na Bałkany, a na Faaker to mi regularnie padało przez całą drogę w tym roku i nic nadmiernie nie zawilgło - ale nie zarzekam się, bywa że awarie zdarzają się na skutek bezczynności :p

Sergiusz - 52 tysie w 2 lata, gratuluje :yeee:

Awatar użytkownika
sebbb
Posty: 83
Rejestracja: czw sie 21, 2014
Miejscowość: Dęblin
Motocykl: Kawa vn 1500
VROC: 36859

Post autor: sebbb » pn sty 19, 2015

Sprawdź jaką masz iskrę (mocna czy słaba) Jeżeli nie power comander to przeczyść masę idącą do silnika. Po tych ulewach w zeszłym sezonie mogła po prostu zaśniedzieć.

Awatar użytkownika
endrju
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 21, 2010
Miejscowość: Krakow
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: endrju » pt sty 23, 2015

PC III komunikuje sie z softem na laptopie, mapki wczytuje, wgrywa nowe itp...przy okazji sam sobie zrobiłem kabelek zasilający na baterie 9V ...

A świeczki..no właśnie...mimo, że nowe założone to iskra jest tylko na tej z tylnego garu :(. Po weekendzie poszukam przyczyny...wskazówki mile widziane.

Pozdro!

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt sty 23, 2015

Kabel wysokiego napięcia ?

Awatar użytkownika
endrju
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 21, 2010
Miejscowość: Krakow
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: endrju » pt sty 30, 2015

Poprawka - obie świeczki mają iskrę (nie przyłożyłem gwintu dokładnie do masy)... PC III też wyjęty, oryginalne kostki połączone i nic... szukam dalej...

Awatar użytkownika
Sergiusz
Posty: 309
Rejestracja: sob sty 26, 2013
Miejscowość: Słupsk
Motocykl: kawasaki vn 2000
VROC: 35575

Jk częstozmieniać świece w 2000

Post autor: Sergiusz » ndz lut 01, 2015

endrju pisze:Dzięki Panowie za odzew.

PC pobieżnie już wcześniej sprawdziłem, a mianowicie patrzyłem na niego podczas przekręcania stacyjki i odpalania. Diody na PC III wykonały mrugnięcie od dołu do góry (takie domino) i podczas samego kręcenia jedna dioda dolna świeciła się cały czas. Paliwo zatem podawane jest co zresztą czuć było, a czy dobrze to się niedługo okaże jak zrobię próbę na rozłączonym PC.
Na dniach się sprawdzi, bo weekend był dość gęsty.

Jeśli to nie będzie PC tylko świece (były dość brudne, jedna całkiem "pływała" w benzynie po wyciągnięciu) to przyglądnę się wgranej mapce mapce, być może powoduje takie zabrudzenia świec.

Co do ew. zawilgocenia PC - moto stoi w suchym garażu. Jechałem dwójką 2 godziny w ulewie w drodze na Bałkany, a na Faaker to mi regularnie padało przez całą drogę w tym roku i nic nadmiernie nie zawilgło - ale nie zarzekam się, bywa że awarie zdarzają się na skutek bezczynności :p

Sergiusz - 52 tysie w 2 lata, gratuluje :yeee:
.2 sezony 52 tyś.km i na razie koniec 2 tygodnie temu przejechał mnie mój własnny dostwczak 4 tony połamane. żebra obojczyk i trochę pognieciony,w tej chwili leżę w szpitalu w Krakowie,niejest lekko
1958

Andy
Posty: 2540
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 700, VN 1600 Nomad
VROC: 34888

Post autor: Andy » ndz lut 01, 2015

Trzymaj się i zdrowiej, :ok:
Teraz już wiem, czym wolność jest...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...

Awatar użytkownika
Jacek_VN
Posty: 2577
Rejestracja: wt maja 29, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN900

Post autor: Jacek_VN » ndz lut 01, 2015

Sergiusz, Zdrowia :ok:
Jacek_VN

Awatar użytkownika
Thomas
Posty: 3124
Rejestracja: ndz paź 24, 2010
Miejscowość: Chorzów, Bytom
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 33040

Post autor: Thomas » ndz lut 01, 2015

Sergiusz trzymaj się Zdrówka :ok: :ok: :ok: :butelka:

Świecy jeszcze nie wymieniałem a mam ponad 50tys. :ok:
VROC#33040

Lepiej mieć brzuch z jedzenia niż garb z roboty.

Awatar użytkownika
Tokar
Posty: 2278
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN 2000
VROC: 33470

Post autor: Tokar » ndz lut 01, 2015

Jaświeczki wymieniam co 2 sezony bez względu na to ile przelatam.
Taraz mam na zegarku 38 tysi mil

kacmar
Posty: 1385
Rejestracja: ndz gru 08, 2013
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN900LT '08 ........ VN1700 Voyager
VROC: 36367

Post autor: kacmar » pn lut 02, 2015

Sergiusz, Szybkiego powrotu do zdrowia :ok:
Pozdrawiam Cię
VROC#36367

Awatar użytkownika
endrju
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 21, 2010
Miejscowość: Krakow
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: endrju » pn lut 02, 2015

Sergiusz pisze:w tej chwili leżę w szpitalu w Krakowie,niejest lekko
Sergiusz - trzymaj się, wiosna za miesiąc, dasz radę :thumbup:
Thomas pisze:Świecy jeszcze nie wymieniałem a mam ponad 50tys.
Tokar pisze:Jaświeczki wymieniam co 2 sezony bez względu na to ile przelatam
Ja świeczki wymieniałem raz na początku po zakupie. Natomiast w chwili obecnej obstawiam u mnie coś innego. Pobawiłem się diagnozą wg serwisówki za pomącą kabelka, który podłącza się do minusa i w historii wyskoczyło mi parę błędów.
Może też uda się niedługo założyć bak od innej maszyny celem sprawdzenia sprawności pompy jako całości. Mam pewne podejrzenie co do części składowych, a konkretnie filtra paliwa oraz regulatora ciśnienia (niestety ponoć nierozbieralne)

Awatar użytkownika
endrju
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 21, 2010
Miejscowość: Krakow
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: endrju » pt lut 06, 2015

Maszyna odpalona i miewa się dobrze :tube:

Jednak obstawiam awarię świeczki. Częściowo zabrudzone styki którejś wtyczki mogły też się przyczynić do późniejszych kłopotów. W szczególności jednej koło akumulatora podającej prąd na cewkę dekompresyjną odpowiadającą właśnie za ułatwiony start.
Poprawione, odpalone, pochwalone :ok:

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » sob lut 07, 2015

Sergiusz daj znac kiedy będziesz mogl już wódeczkę pić to wpadniemy z flaszka do tego szpitala, umów jakies fajne pielęgniarki i będzie git,

szybkiego powrotu do zdrowia

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 10 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 10 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą