Strona 1 z 1

Elektroniczne sterowanie zawieszeniem tylnym VN2000

: sob paź 14, 2017
autor: zeglarz28
Witam ,

Chodzi mi po glowie pewnien pomysl ,pytanie czy ktos juz myslal o takim wynalazku. Chodzi mi o to ,ze tylny amortyzator w VN2 ma srube regulujacja dobice ( rebound ,powrot ). Zakladajac ,ze napiecie wstepne sprezyny ustawimy na stale pod mniej wiecej nasza mase ( fabrycznie ustawione na 68kg, ja mam okolo 100kg i odleglosc z serwisowki mam ustawiona na 35mm ) to zostaje nam jeszcze bardzo fajna regulacja powrotu ktora odpowiada za komfort na nierownosciach lub dobre prowadzenie na szybkij partiach dobrych drog.
Klopot w tym ,ze niestety ,aby to zmienic to trzeba sciagac kluczem siedzenie i krecic srubka recznie.
W codziennym uzytkowaniu to nie realne by dokonywac zmian w zaleznosci od drogi ktora jedziemy.
No i wlasnie tutaj moj pomysl. Nad ta srubka i po bokach jest sporo miejsca. Teoretycznie jesli by dospawac plaskownik w ksztalcie litery U to stanowil by on stelaz do serwomechanizmu.
Taki serwomechanizm wykorzystal bym z modeli RC ( zajmuje sie modelarstwem samochodowym ).
Pracowal by na zasadzie 90 stopni w lewo i 90 w prawo co daje okolo 5 roznych nastawow powrotu amortyzatora. Element obracajacy zakonczony bylby plaska koncowka od wkretaka tak by pasowal w wyzlobienie w srubie. Idac dalej , montaz potencjomatra na kierownicy i mamy elektroniczne ,po czesci sterowanie zawieszenia. Mozemy jechac komfortowo po nierownosciach lub leciec na sztywno po autostradzie lub dobrej jakosci winklach. Co wy na to? Chyba przez zime sie za to zabiore...

Tutaj przyklad samego sterownika https://botland.com.pl/sterowniki-serw/ ... alowy.html



Obrazek

: ndz paź 15, 2017
autor: czarny
z ciekawościa będę obserwował Twoje poczynania. pomysł rewelacyjny.

: pn paź 30, 2017
autor: Marecki75
Ja również zerknę. Pytanie tylko czy gra warta świeczki ?
Dostęp do śruby regulacyjnej to raptem odkręcenie dwóch śrub + zatrzask od siedziska pasażera..

: śr lis 01, 2017
autor: zeglarz28
No ,ale jak sie zmienia nawierzchnia w trakcie jazdy to bedziesz siedzenie sciagal? Nie o to w tym chodzi

: śr lis 01, 2017
autor: Marecki75
zeglarz28 pisze:No ,ale jak sie zmienia nawierzchnia w trakcie jazdy to bedziesz siedzenie sciagal? Nie o to w tym chodzi
szczerze dlatego kupiłem dwóję, aby "czuć" rózne rodzaje nawierzchni, pal licho nawierzchnię .. to rasowy cruiser.. i wg mnie doposażanie go w takie dodatki.. to trochę przerost formy nad treścią. Nie , żebym negował Twój pomysł. Ale to chyba cała radocha z jazdy takim motocyklem, czasami nawierzchnia taka, czasami inna.. Gdybym chciał mieć zawsze komfort to chyba bym kupił kredens na jaki przesiada się coraz wiecej moich kumpli.. czyli GL 1800

: śr lis 01, 2017
autor: zeglarz28
Malo jeszcze wiesz o jezdzie. Jak pojedziesz ciezkim motocyklem duza predkosxia na miekkim zawiasie to mozesz nie dokonczyc podrozy. Zerknij na cos co nazywa sie wobble ,itp...Jak pojedziesz twardo na zlej drodze to odechciewa sie motocykla. Wszystko to wynika z niedoskonalosci zawieszenia. To sie wlasnie nazywa trakcja czyli styk opony z asfaltem a co za tym idzie wlasciwe tarcie. To powinno byc wlasciwie ustawione w zaleznosci od nawierzchni i obciazenia. Szczerze.
Gadanie na zasadzie "ja tam wole bez ABS bo mi lepiej hamuje" ....
Narazie i tak pomysl wstrzymany bo przesiadlem sie na Rocketa III Touringa. A tam sa dwa amory z tylu a nie centralny jak w VN2000.

: czw lis 02, 2017
autor: franc1213

: śr lis 15, 2017
autor: zeglarz28
Zawsze mozna pojsc w kierunku ktory sie lubi. Poprostu wywalic amortyzator i wszystko pospawac na stale. Wtedy bedzie prawdziwy sztywny tyl a nie tylko imitacja wizualna co ma miejsce w VN2000 :). Po takim zabiegu bardziej "czuc" motocykl.