Strona 1 z 1

VN 2000 bryzga olejem

: czw wrz 07, 2017
autor: Roy
Witam wszystkich po dłuuugiej przerwie.

Mam pytanie dotyczące VN 2000. Po ostrej jeździe cały silnik jest zabryzgany olejem z filtra powietrza. Po demontażu airboxu z dolnego małego wężyka (wpinany na samym dole obudowy) wylało się z pół litra oleju. Ktoś ma pomysł jaka jest przyczyna i dokąd ten wężyk prowadzi? Moto nieznane bo to świeży zakup kumpla z USA, więc nie wiemy jak długo to trwa i co jest przyczyna.

PS. nie wiem czy nie zdublowałem tematu, bo przywiesiło mi się przy dodawaniu za pierwszym razem.

: czw wrz 07, 2017
autor: Iron75
Może masz za dużo oleju. Sprawdzałes stan według "procedury"?

: czw wrz 07, 2017
autor: Roy
Tego nie sprawdzałem, kolega wymieniał olej ale może i przelął faktycznie. Jaka w skrócie wygląda procedura?

: pt wrz 08, 2017
autor: Iron75
w skrócie to Ci mogę powiedzieć że pomiar oleju w dwójce jest bardziej upierdliwy nie pryszcz na dupie :wall: , ale skoro pytasz o procedurę to na pewno masz go za dużo, bo poziom sprawdza się na rozgrzanym silniku.

tutaj masz temat o tym

: pt wrz 08, 2017
autor: Iron75
znalazłem jeszcze coś takiego
"...Ponieważ Vulcan 2000 ma unikalny półsuchy system smarowania z oddzielnymi komorami oleju w skrzyni korbowej, obudowie sprzęgła i skrzyni biegów, poziom oleju silnikowego odczytywany na miarce oleju jest bardzo czuły na temperaturę, pozycję motocykla i obroty silnika podczas gaszenia.

W pewnych przypadkach, olej może zbierać się w skrzyni korbowej i obudowie sprzęgła i może dawać nieprawidłowo niski odczyt na miarce oleju w skrzyni biegów. To może prowadzić do nieprawidłowego odczytu i przepełnienia oleju, co często prowadzi do wypychania oleju przez odmę do filtra powietrza. ...

: pt wrz 08, 2017
autor: zeglarz28
Jak mozesz brac sie za zmiane oleju nie wiedzac jak to sie robi i nie wiedzac co to za rurka odpowietrzajaca z glowicy? Sa serwisowki do sciagniecia z netu a jak nie to daj to do Kawasaki ,za 300 stowki wymienian Ci olej. Poczytaj sobie jak dziala polsucha miska olejowa. To rozwiazanie jest bardzo ttpowe w wiekszosci duzych motocykli. Zastanow sie ile wlales oleju ? Ile spusciles? Czy spusciliscie dwoma srubami ? Sciagnij sobie serwis manual i doczytaj jak sie zmienia olej. VN2000 to nie mlockarnia z lat 20tych.
Reasumujac zacytuje mechanikanz jednego z Bielskich autoryzowanych serwisow widzacego takibstan rzeczy :
"Nasi tu byli"

: pt wrz 08, 2017
autor: Iron75
zeglarz28 pisze: Czy spusciliscie dwoma srubami ?
spuszcza się trzema śrubami

: pt wrz 08, 2017
autor: zeglarz28
Zgadza sie. W VN 2000 3ma. Strona 2-47 w manualu. Dwie od spodu i jedna na pokrywie sprzegla plus filtr. Zapedzilem sie bo ostatnio w innym sprzecie Hondy robilem to byly dwie.

: sob wrz 09, 2017
autor: Tezis
W manualu jest podana ilość oleju 5,5 litra jeżeli silnik jest suchuteńki.
Na tabliczce w moto też jest podana ilość.
Jeżeli wszystko spuścidz odczekasz aż przestanie kapać i nie zapomnisz wymienić filtra a następnie wlejesz 5 litrów to napewno nie będzie źle.
Sposób pomiaru przeczytaj sobie sam. :yeee:

: ndz wrz 10, 2017
autor: Roy
Kolego Żeglarz, czytamy ze zrozumieniem. Napisałem że kolega wymieniał, nie moje moto więc i manuala nie czytałem. Jak się użytkuje moto z suchą miską też wiem bo obecnie mam Road Stara 1600 a tam takowa jest. Ale fakt nie wiedziałem, że VN2K ma suchą, bo olej wlewa się do jakby nie było do silnika. Road Star czy H-D, czy XTZ 660 ma oddzielny zbiornik oleju pod siodłem a XTZ w ramie. Zapytałem, bo kolega nie pierwszy sprzet ma i nie podejrzewałem go o nieumiejętne wymienienie oleju a tu zonk. Przelał i to o dobre 2 litry! Obecnie już poziom uregulowany i zobaczymy czy bryzga czy już zdążył coś zkaszanić przez jazdę z takim poziomem oleju i jego ciężką ręka. Dzięki za wypowiedzi, LwG!

: pn mar 26, 2018
autor: Promo
Odgrzebię trochę temat gdyż wczoraj spotkała mnie podobna sytuacja - okazało się że oleju było za dużo i wiadomo co się stało :) na usprawiedliwienie mam tylko tyle że nie ja go wymianiałem ale...
do rzeczy:

czy odpowietrzenie skrzyni można podłączyć do innego, dodatkowego filtra? można za grosze kupić dedykowany filterek odmy i zamontować go gdzieś w okolicach rozrusznika... pytam o to dlatego też że posiadam zestaw Odyssey Air kit z wkładką K&N który oryginalnie nie ma przyłącza pod to odpowietrzenie skrzyni... miałem wiercić i dawać króciec jednak po tej przygodzie rozważam wpięcie niezależnego filtra, co o tym sądzicie? jakieś przeciwwskazania?