Strona 1 z 2

vn 1700 wymiana oleju

: sob mar 07, 2015
autor: Siwy81
Witam panowie jaki lejecie olej do swoich silników Motor za oceanu nie wiem jaki był wcześniej zalewany.
Pytanie; jakiej marki olej jest ok do tego modelu
Producent zaleca SAE 10W-40 pytanie syntetyczny czy półsyntetyczny, motor ma 17tys kil
Ja z wcześniejszych marek motocykli które zalewałem postawił bym na OLEJ MOTUL 7100 MA2 4T 10W40 100% SYNTETYK
proszę o informacje dzięki

: sob mar 07, 2015
autor: Banan
Siwy81 pisze:OLEJ MOTUL 7100 MA2 4T 10W40 100% SYNTETYK
I to jest jak najbardziej odpowiedni olej do tego serducha, moim zdaniem :ok:

: wt mar 10, 2015
autor: Sheriff
Ja jeździłem na Motulu 5100 ale jeśli Cię stać na 7100 to jeszcze lepiej na pewno mu nie zaszkodzi. Jedną z zalet 7100 jest to że można na nim robić dłuższe przebiegi.

: pt mar 27, 2015
autor: zeglarz28
Producent oryginalnie zalewa syntetykiem. Ja kupilem z przebiegiem 24000km nie wiedzac co bylo zalane. Przeszedlem na Motul 5100 10w40 polsyntetyk. Zmiany maksymalnie po 10tys. Km. Jak masz od nowosci i kase na syntetyk to lepszy syntetyczny. Ma lepsze smarowanie od samego startu. Tyle ,ze silnik najczesciej pracuje miedzy 1,5tys a 3,5 tys obrotow to mysle ,ze dobry polsyntetyk da sobie rade

: czw mar 17, 2016
autor: SZOP
Witam. Chciałbym spytać o wymianę oleju. Otóż według instrukcji korek spustowy to ten z kołnierzem u dołu silnika, po odkręceniu jest pod nim filtr sitkowy ze sprężyną?.Czy trzeba też odkręcić poprzeczkę od ramy aby go wymontować? Dzięki za odpowiedź.

: pn mar 21, 2016
autor: Sheriff
VN 1700 podobnie jak V2K ma dwa korki spustowe oleju w związku z posiadaniem półsuchej miski olejowej. Myślę że piszesz o filtrze oleju bo tylko tam widać jakąś poprzeczkę. Filtr oleju wykręca się. To co widać na filtrze to klucz do filtra.
Zerknij tutaj:
VN 1700 Service manual
Strony 82 i 83.
Śruby spustowe A i B drugie zdjęcie strona 82.
Filtr strona 83.

: czw mar 24, 2016
autor: Primo
ja tez się zastanawiam czy do 1600 będzie lepsze 5100 cz 7100

: pt mar 25, 2016
autor: SZOP
Dzięki Sheriff Już teraz wiem, ta poprzeczka, to demontowalna część ramy przy korkach w dolnej części silnika z boku. Pod nimi są jakieś filtry siatkowe, prawdopodobnie do pompy oleju. Je chyba co jakiś czas pewnie też trzeba czyścić.

VN 1700 nomad wydechy Cobra Trioval

: ndz kwie 10, 2016
autor: Majster
Witam Panowie mam problem z moim VN 1700 Nomad dodam wersja europejska zamontowalem wydechy Cobry Trioval z emulatorem sondy Lambda i maszyna oszalała tz na wolnych obrotach chodzi w miarę równo ale jak idzie w trasę jest masakra nie ma siły ,przerywa tak jak by mu brakowało mieszanki. Czy miał może ktoś taki problem i jak to rozwiązać . Maszyna ma przejechane dopiero 1070 km. Pozdrawiam.

: pn kwie 11, 2016
autor: Sheriff
Nie bardzo rozumiem dlaczego zamontowałeś wydechy z emulatorem? Wydechy w 1700 Nomad lub Classic Tourer montuje się w postaci samych końcówek nie ruszając rury z sondą lambda i wszystko śmiga i wszystko gra. Jeśli chcesz pogadać na ten temat pisz na PW wyślę Ci mój nr telefonu. Jeśli nie ruszałeś rury z sondą lambda a tylko wykręciłeś sondę zamieniając ją na emulator natychmiast wkręć ją z powrotem. Wszeslkie przelotowe wydechy świetnie współgrają z sondą w VN 1700. A przynajmniej Kaliński oraz V&H na 100%.

: pn paź 02, 2017
autor: Djkokot
Czesc,podzielcie sie jak sprawdzacie olej w Vn 1700 czy po rozgrzaniu silnika, czy na zimnym?

: pn paź 02, 2017
autor: Skrobel
Po rozgrzaniu, po rozgrzaniu. Dobrze nagrzany silnik, 3-5 minut po wyłączeniu i na prosto, a nie na kosie.

: wt lis 14, 2017
autor: Davvid
Cześć
Po paru latach przerwy wróciłem do Vulcanów.

Chciałbym wymienić olej i filtry w zakupionym Vn1700 09r

Jaki filtr oleju i powietrza polecacie?

Co jeszcze powinienem zrobić przy swieżym motocyklu/ na co zwrócić uwagę?

Pozdrawiam

: śr lis 15, 2017
autor: Piterek
Ja zalałem Motul 10w40 5100,a filtr to HF 303 :yeee:

: czw lis 16, 2017
autor: Krzyszttof
Piterek pisze:Ja zalałem Motul 10w40 5100,a filtr to HF 303 :yeee:
A ja 7100 10W40 i też HF303, a powietrza wymaga oczyszczenia. A jak już to KN, bo jest w tej samej cenie co oryginał.
A polecam jeszcze zmienić olej w lagach i płyn hamulcowy i chłodniczy dla świetego spokoju.
Ja to zrobiłem, bo nie wiesz jak i kiedy poprzednik to zrobił.

: śr lis 22, 2017
autor: Davvid
Ile oleju wam wchodzi przy wymianie?
Manual mówi o 4,3 l

Napisane jest też aby wymienić uszczelki śrub spustowych.
Wymieniacie je razem z olejem ? Jeśli tak, to gdzie je nabyć ?

: śr lis 22, 2017
autor: Skiba1
Davvid pisze:Ile oleju wam wchodzi przy wymianie?
Manual mówi o 4,3 l
Wchodzi nam wszystkim tyle ile nakazuje manual, nie mniej nie więcej !!
Nie masz naklejki przy korku wlewu?
Davvid pisze: Napisane jest też aby wymienić uszczelki śrub spustowych.
Wymieniacie je razem z olejem ? Jeśli tak, to gdzie je nabyć ?
Ja kupowałem podkładki miedziane w Norauto

: sob sty 13, 2018
autor: Gre8
Piterek pisze:Ja zalałem Motul 10w40 5100,a filtr to HF 303 :yeee:
a sprawdziłeś jakie API zaleca producent co do silnika VN 1700ccm?

Nie wiem do końca jakie API zaleca producent do twojego VN 1700ccm(ale sądzę że takie same jak w 1600) ale w VN1600B zaleca API SE,SF lub SG albo API SH lub SJ z klasą JASO MA

idąc tym tropem po sprawdzeniu parametrów oleju MOTUL 5100 10w40 olej ten niestety nie jest odpowiedni do tego silnika, bo nie spełnia parametrów API .

Oleju nie można dobierać jedynie po lepkości czyli 10w40.

Jeśli chciałeś zalać koniecznie półsyntetykiem, to normy API dla tego silnika spełnia MOTUL 4T 5000 10w40 API SJ/SH/SG .

Najtrafniejszy olej będzie jednak ten, o którym już wcześniej pisali koledzy
MOTUL 4T 7100 10w40 syntetyk API SL/SJ/SH/SG JASO MA2 .

Na co to się przekłada?
Z tego co wyczytałem z opinii użytkowników ma to głównie przełożenie na sprzęgło.
Objawami jest ślizganie się sprzęgła lub problemy z wysprzęglaniem i sprawną zmianą biegów.
Oczywiście zaobserwujesz sobie w czasie użytkownia jak się zachowuje i w razie pojawienia się problemów ze sprzęgłem nie leć do serwisu wymieniać sprzęgła. Najpierw zmień olej.

Może komuś przyda się taka informacja w tym wątku.
Byle do wiosny LWG :)

: pn mar 05, 2018
autor: mikko
specyfikacja z książki serwisowej.

Kod: Zaznacz cały

API SG, SH, SJ or SL with JASO MA, MA1 or MA2
SAE 10W-40
4.1 L (4.3 US qt, when filter is not removed)
4.3 L (4.5 US qt, when filter is removed)
5.0 L (5.3 US qt, when engine is completely dry)
Between upper and lower level lines (Wait 3 minutes or more after idling or running)

: pt kwie 13, 2018
autor: Emil
Takie spostrzeżenia, wymieniłem olej w swoim Voyagerze na 7100 weszło 5,1 L . Poprzednik miał zalane 5100 , zmiana jest odczuwalna i to bardzo ciszej pracuje skrzynia, biegi lepiej wchodzą i nie słychać zaworów na zimnym silniku :czaszka: :thumbup:
Pozdrawiam LwG