Strona 1 z 1

czy mogłem zatrzeć/uszkodzić silnik

: czw mar 29, 2018
autor: Mauzer
Witam

Na początek wielkie podziękowania dla Brylanta i Skiby z Wrocławia, za pomoc .

Jadąć motocyklem, bardzo powoli zapaliła się mi kontrolka IF ( chyba tak sie nazywa) i praktycznie od razu zgasł silnik. Myślałem, że cos tego i od razu chciałem zapalić, nawet nie chciał ruszyć - rozrusznik nie kręcił, po kilku sek zapalił..i zgasł. Pomyślałem, silnik zatarty. Zadzwoniłem po kolegów, by mnie sholowali... jednak ciekawość nie dała mi spokoju, po ok 30 minutach silnik zapalił i pracował normalnie. i tak:
1. Czy Kawasaki VN 1600 z 2005 roku ma czujnik odcięcia zapłonu w czasie gdy temperatura silnika wzrośnie
2. czy mogło cos sie uszkodzić?

oraz
okazało się, ze w zbiorniku wyrównawczym nie ma płynu chłodzącego, dolałem, ale wlazło tylko tyle ile do zbiornika. Prawdopodobnie to było przyczyną plus prawdopodobnie nie działający wiatrak.. ( muszę sprawdzić)

Czy odpowietrza się ukłąd chłodzący, ew jak?

: czw mar 29, 2018
autor: Kater
Zdejmij zegar, tam jest wlew do chłodnicy, jest też odpowietrznik, dolej do pełna aż wyleje się z odpowietrznika i tyle.

: czw mar 29, 2018
autor: Kristofer
Tylko dolewamy na zimnym silniku do chłodnicy

: czw mar 29, 2018
autor: Mauzer
ok dzięki, a co z czujnikiem IF, myślisz (cie) że zadziałał i odciął zapłon?

: czw mar 29, 2018
autor: Kristofer
Podczas jazdy nie powinien się przegrzać ,na postoju tak ale zazwyczaj wyrzuca resztę płynu pod Moto o ile dobrze pamiętam to był takowy czujnik powyżej 110 rozłącza zapłon

: czw mar 29, 2018
autor: Kater
Nie ma takiego czujnika jest kontrolka FI która sygnalizuje że jest coś nie tak z osprzętem silnika, coś jak check engine w aucie. dolej płynu odpal moto i sprawdż czy włączy się wentylator

: czw mar 29, 2018
autor: Mauzer
Jutro spuszczam oleum, by sprawdzić czy jakieś wióry są w nim. Dlaczego zgasł i dlaczego nie chciał odpalić, a po kilku minutach odpalił? Mogło obrócić panewki? ... szereg pytań, bez problemu wjechałem do garażu, chodzi tak jak chodził...


Jutro sprawdzę eleum, doleje płynu, zobaczę czy wiatrak działa .. jak bedą wióry w oleju to jakas masakra

: czw mar 29, 2018
autor: Zeus
Układ chładzący odpowietrzasz jeszcze na pompie wody, górna lewa śrubka obudowy pompy wody.

: pt mar 30, 2018
autor: Skrobel
Lamka FI ma tak naprawdę więcej zastosowań. Między innymi sygnalizuje błędy w ECU. Możesz dzięki niej przeprowadzić podstawową diagnostykę silnika - w serwisówce rodział Fuel System (DFI) -> Troubleshooting the DFI System.

Jeśli lampka FI świeci, to komputer przynajmniej pokaże w którym układzie szukać problemu.

Niezależnie od tego oczywiście oleum sprawdź i płyny też.

: pt mar 30, 2018
autor: Mauzer
Kater pisze:Zdejmij zegar, tam jest wlew do chłodnicy, jest też odpowietrznik, dolej do pełna aż wyleje się z odpowietrznika i tyle.
Nie mam pod zegarami wlewy, pod bakiem owszem

Spawa wygląda tak,ze motocykl cały. Powodem był niewłączający się wiatrak. Wiatrak nie włączał sie natomiast, bo zaśniedziała wtyczka łącząca wiatrak z czujnikiem temperatury. Złacze mieści się za chłodnicą, cieżki dostep. ... Olej po wymianie czysty, bez opiłków więc silnik ok. Zadziałała kontrolka FI