Strona 1 z 1

Filtr paliwa i TPS, nomad 1600

: czw wrz 08, 2016
autor: Tim
Cześć
W poszukiwaniu błędu w systemie zasilania paliwem dotarłem do pompy paliwowej i filterka siatkowego chroniącego ssak paliwa. Oto obserwacja przed i po czyszczeniu. Zakładam, że do pompy nie zaglądano przez ponad 4 lata, bo tak długo znam swojego nomada ;) http://trocki.pl/filtr.htm
Po złożeniu moto do kupy, komputerek już bez wątpliwości pokazuje Code 11 czyli błąd TPS. Objawy zachowania silnika również typowe dla opisu błędu TPS w manualu.
I tak, zdaje się, zakończył się sezon :( i zaczęła zabawa w naprawę, lub zgodnie z manualem wymianę całego korpusu przepustnicy razem z TPS.
Może jakieś sugestie z waszej strony w tej sprawie?

: czw wrz 08, 2016
autor: Mayones
TPS da się sprawdzić mikrometrem czy działa jak trzeba, to tylko ścieżki, wartości napięcia musisz poszukać w necie zależnie od tpsa który posiadasz, choć pewnie napięcia będą zbliżone a może tylko coś nie łączy na wtyczkach ?

: czw wrz 08, 2016
autor: Tim
Dzięki. Tak, o badaniu napięć na TPS i na CPU jest w manualu. Od tego zacznę, i od poszukiwań przetartych kabelków.

: wt paź 25, 2016
autor: Tim
A jednak kabelki ;) Lekkie zwarcie w wiązce do TPS, która też prowadzi do zaworków ISC, których oczywiście dawno nie ma, a po których pozostały kabelki owinięte izolacją. I już :motorynka:

: wt lis 08, 2016
autor: ROBERTUS
powitać mam takie male pytanko przy wymianie oleju w moim nomadzie wykręcając korek spustu oleju wykręcił się gwint najlepiej rozwiercić czy możne ktoś zna inny sposób syszalem o metodzie heli koli tylko jak i co niema pojęcia albo coś polecic w Poznaniu z góry dieki :(

: wt lis 08, 2016
autor: ROBERTUS
powitać mam takie male pytanko przy wymianie oleju w moim nomadzie wykręcając korek spustu oleju wykręcił się gwint najlepiej rozwiercić czy możne ktoś zna inny sposób syszalem o metodzie heli koli tylko jak i co niema pojęcia albo coś polecic w Poznaniu z góry dieki :(

: wt lis 08, 2016
autor: Franky Furbo
Czy "wykręcił" znaczy że zerwałeś gwint itd ? Jeśli tak, to najlepiej nagwintować i dobrać korek/śrubę.

: wt lis 08, 2016
autor: SZOP
Metoda Heli koli jest dobra ale i tak trzeba gwintować. Zaletą Helikoli jest to, że po przegwintowaniu wkręcamy twardą sprężynę, która pełni funkcję gwintu. Po tej operacji wkręcasz do otworu ten sam korek spustowy co poprzednio i masz gwarancję, że nie zerwiesz już gwintu w bloku.

: śr lis 09, 2016
autor: ROBERTUS
awaria usunięta złota raczka rozwierciła i nagwintowała jest cacuś olej wlany czekamy na nowy sezon za porady dzięki wszystkim :pada:

: śr lis 09, 2016
autor: Makus001
Ja w zakładzie u mechanika miałem ten sam zabieg w moim nomadzie w ubiegłym tygodniu .
Miesiąc temu kupiłem nomada i podczas zmiany oleju zauważyłem że poprzedni własciciel wkręcał korek na czerwony silikon, już się domyślałem co jest grane i faktycznie gwintu prawie nie było.
Majster nagwintował na śrubę od golfa, tera mam korek 14 zamiast 12 oryginalnego. :motonita: