Zwarcie w instalacji

Awatar użytkownika
OLCYK
Posty: 83
Rejestracja: pt kwie 23, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Mean Streak 1,6
VROC: 0

Zwarcie w instalacji

Post autor: OLCYK » śr lip 14, 2010

W czasie powrotu ze zlotu zauważyłem (a dokładniej mówiąc, jadący za mną Abrams), że nie mam światła tylnego i stopu.
Sprawdziłem, że żarówka jest ok. a później i namierzyłem przepalony bezpiecznik.
Wymieniłem go i planowałem wczoraj wieczorem polatać, a tu znowu zonk. Znów brak świateł, więc grzecznie się rozebrałem i wepchnąłem sprzęt z powrotem do garażu. Znów wymieniłem bezpiecznik (wkładając 15 A zamiast 10A) z nadzieją że wytrzyma. Niestety dziś znów strzelił i wracałem 30 km z nadzieją, że nikt i "w dupę" nie wjedzie.

Jutro idę szukać źródła zwarcia.
Może macie jakieś pomysły od czego zacząć??
To, że nic nie mówię, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Awatar użytkownika
Andrzej
Posty: 1955
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Nadarzyn
Motocykl: VN 900 Classic - "Pimpuś"
VROC: 31877

Post autor: Andrzej » śr lip 14, 2010

OLCYK pisze:Może macie jakieś pomysły od czego zacząć??
Od przejrzenia przewodów w kontekście przetarcia??
... i nie mylmy posiadacza motocykla z motocyklistą ...

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » czw lip 15, 2010

Andrzej pisze:
OLCYK pisze:Może macie jakieś pomysły od czego zacząć??
Od przejrzenia przewodów w kontekście przetarcia??
Może jak kierunki przerabiałeś coś się zadziało albo jak zacisk zerwało może coś zahaczył??
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » czw lip 15, 2010

Popatrz po kabelkach, przy których ostatnio grzebałeś. Popatrz gdzie przewody się mogą obedrzeć z izolacji i sprawdź je. a poza tym... miernik w łapkę i po kolei dajesz jak możesz i co możesz, gdzieś anomalie Ci muszą wyjść.

Awatar użytkownika
OLCYK
Posty: 83
Rejestracja: pt kwie 23, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Mean Streak 1,6
VROC: 0

Post autor: OLCYK » czw lip 15, 2010

Szukałem i znalazłem.
Amortyzator przeciął przewód doprowadzający zasilanie do podświetlenia rejestracji. Zaizolowane, bezpiecznik wymieniony, powinno być dobrze. :motonita:

Dzięki za podpowiedzi :ok:
To, że nic nie mówię, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pt lip 16, 2010

Zdolniacha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
OLCYK
Posty: 83
Rejestracja: pt kwie 23, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Mean Streak 1,6
VROC: 0

Post autor: OLCYK » pt lip 16, 2010

Abramsm1a1 pisze:Zdolniacha :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jakbym nie sp....lił, to by się nie zepsuło :wink:
To, że nic nie mówię, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Awatar użytkownika
Albert
Posty: 1792
Rejestracja: czw kwie 22, 2010
Miejscowość: Błonie
Motocykl: VN 1600 Classic, Kawasaki Versys 1000
VROC: 0

Post autor: Albert » pt lip 16, 2010

:ok: :ok: :ok:
Człowiek jest niczym, czyny są wszystkim.
Człowiek to dusza w ciele zwierzęcia.

Magnumi
Posty: 6
Rejestracja: ndz paź 30, 2011
Miejscowość: Łódź
Motocykl: Vulcan VN750 1993r
VROC: 0

zwarcie

Post autor: Magnumi » ndz lis 27, 2011

Witam
Podczas podłączania syrenek zwarłem przewody - szlak by to... Po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje, zero reakcji kontrolek - totalna głusza jak by aku nie było. Bezpieczniki nieprzepalone. Co mogło paść?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Post autor: Goblin » ndz lis 27, 2011

Sprawdź klemy na aku. Może tu leży problem.
Powodzenia
Dziś trwa życie jedyne jakiego możemy być pewni, więc cieszmy się dopóki trwa.

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » ndz lis 27, 2011

mimo wszystko sprawdź dokładnie bezpieczniki jeszcze raz
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

pink-f
Posty: 332
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Łódź
Motocykl: był EN 500C "98
VROC: 32047

Post autor: pink-f » ndz lis 27, 2011

Badger pisze:mimo wszystko sprawdź dokładnie bezpieczniki jeszcze raz
a zwłaszcza główny bezpiecznik

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » ndz lis 27, 2011

Główny poszedł w cholerę... Wymień i po sprawie.

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » sob mar 30, 2013

Panowie mam problem nie mam prądu w moto. Robię światła na tył i poszło zwarcie, brak prądu na kontrolkach, Bezpieczniki przejrzane, główny ten za akumulatorem również, (spalił się i wymieniłem) Ale nadal brak rezultatu, gdzie szukać dalej? (baranieje z minuty na minute )
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Goblin
Posty: 1010
Rejestracja: pt lut 25, 2011
Miejscowość: Warszawa/Rembertów
Motocykl: VN900 był EN 500C1 '96
VROC: 33392

Post autor: Goblin » sob mar 30, 2013

A ponoć niczego Ci nie braknie :clap: :clap: :clap: :rotfl22: :rotfl22: :rotfl22:
Sprawdź jeszce raz bezpieczniki. Nie powinno nic innego paść. Kable powinny być całe.
Dziś trwa życie jedyne jakiego możemy być pewni, więc cieszmy się dopóki trwa.

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » sob mar 30, 2013

Goblin, mnie to nie śmieszy,
Sprawdzałem i nic. Są gdzieś jeszcze bezpieczniki? (8 w puszce i 1 za akumulatorem)
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Andy
Posty: 2540
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 700, VN 1600 Nomad
VROC: 34888

Post autor: Andy » sob mar 30, 2013

Goblin pisze:A ponoć niczego Ci nie braknie :clap: :clap: :clap: :rotfl22: :rotfl22: :rotfl22:
Sprawdź jeszce raz bezpieczniki. Nie powinno nic innego paść. Kable powinny być całe.
Podstawki bezpieczników, przekaźników, stacyjkę.... " przedzwoń " instalację... jeśli masz alarm, to go sprawdź..
:ok:
Teraz już wiem, czym wolność jest...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » sob mar 30, 2013

Również optuję aby sprawdzić ponownie bezpieczniki oraz ich gniazda, najlepiej weź miernik i począwszy od akumulatora sprawdzaj czy napięcie przechodzi przez dany bezpiecznik, w ten sposób znajdziesz przyczynę.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » sob mar 30, 2013

Dzięki panowie za błyskawiczna interwencję, problem okiełznany, przyczyna był bezpiecznik główny 30 A ten za akumulatorem, stary który się spalił miał grubsza blaszkę i wchodził na ciasno natomiast nowy miał luz, (w związku że po poście Goblina poszedłem dłubać w moto, więc do niego leci piwo :piwa: )

Sprawa 2.
Kierunki - Częstotliwość sygnału po 3-4 mrugnięciach (normalnych) wzrasta tak jak w przypadku gdy spali się żarówka. Pomożecie?
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » sob mar 30, 2013

Czyli jeden temat ogarnięty :p jeśli chodzi o kierunkowskazy to sprawdź masę czyli minus, jeżeli problem dotyczy prawej i lewej strony sprawdź masę na przerywaczu.
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą