Strona 2 z 2

: pn sty 08, 2018
autor: ciecio
BRAWO Zikanen, :clap:
No faktycznie jest patent.
W googlach jest sporo na ten temat.
Hasło do wyszukiwania: Single Fire Tach Adapter

Na Amazonie można kupić gotowy produkt.
Przez termokurcze prześwitują rezystory i diody :D
https://www.amazon.com/Dynatek-Single-F ... B000GZMV9M

Schemat załączony przez kolegę jest tutaj w wersji pdf:
http://www.amm.haan.de/Immognition/pdf/rev-adapter.pdf

Single Fire Tach Adapter

: wt sty 09, 2018
autor: Zikanen
Zastanawiam się, czy nie zacząć tego sprzedawać na pewnym portalu za stówkę :)
Przeraża mnie tylko ilość potencjalnych pytań w temacie montażu tego "NEW-TECH GREAT ADAPTER" zadawanych telefonicznie w sobotę wieczorem przez podchmielonych klientów :pije:

: wt sty 09, 2018
autor: Cicik
Zikanen pisze:
Cicik pisze:super!
takie tylko pytanko. Faktycznie sie "Twój" silniczek rozkręca do 8 tysi ? (oczywiście pytam w kontekście tego czy obrotomierz nie przekłamuje)
To akurat nie moje video (z hamerykańskiego forum Vulcana). Hmm ... może ta wskazówka w obrotomierzu Koso ma taką bezwładność, że poleci do 8 tysi ?

Google mówi, że VN900do 7500 rpm powinien dojść, trochę niżej max KM (54 PS (40 kW)/6,000 rpm).
faktycznie tyle może - troche przeniosłem obroty z vn1600 a tam jakiś 5900 i red line :)
PS - przy okazji coś fajnego znalazłem (mozna sprawdzić czy obrotomierz dobrze pokazuje)
http://vulcangadgets.com/files/vulcan_s ... check.html

: sob sty 13, 2018
autor: fitter
A przecież mona kupić obrotomierz dedykowany na 2 do 6 garów... Np. taki.
Pozostanie tylko problem montowania.

: ndz sty 14, 2018
autor: Zikanen
fitter pisze:A przecież mona kupić obrotomierz dedykowany na 2 do 6 garów... Np. taki.
Pozostanie tylko problem montowania.
I tak może być potrzebny moduł, bo tu nie o gary tylko o iskrę.
Na montaż mam pomysł taki, że albo do rury ramy (niektórzy mają tak w HD, z boku poniżej baku) lub do crashpada.

Obrazek

Ładny ten obrotomierz znalazłeś !

: śr sty 17, 2018
autor: robkas
Wielkie dzięki za schemat adaptera, z diodami modziłem, ale brakowało mi tych rezystorów. Teraz wszystko piękne działa, na wolnych obrotach mam około 900. Koszt zakupu materiałów do adaptera to jakieś 40 groszy 😁

: pn maja 21, 2018
autor: fitter
Jeśli chodzi o montaż to można i tak (wg pomysłu zrealizowanego wcześniej przez Goblina):

Obrazek

Zdjęcie z telefonu, trochę rozskalowane, dlatego blacha wydaje się wysoka ;/

Re: Podłączenie obrotomierza

: czw gru 19, 2019
autor: Edmund
Ja mam podłączony w vn900 obrotomierz Z firmy Baron i działa idealnie .tylko musi być podłączony przez podwajacz sygnału ponieważ w przeciwnym razie pokazuje połowe obrotów. Wolne obroty 1000 i kręci do odciecia do 7200.pozdrawiam

Re: Podłączenie obrotomierza

: pt gru 20, 2019
autor: robkas
Edmund pisze:
czw gru 19, 2019
Ja mam podłączony w vn900 obrotomierz Z firmy Baron i działa idealnie .tylko musi być podłączony przez podwajacz sygnału ponieważ w przeciwnym razie pokazuje połowe obrotów. Wolne obroty 1000 i kręci do odciecia do 7200.pozdrawiam
Ten podwajacz ci trochę zawyża, bo wolne obroty po wyłączeniu się ssania powinny być max 900 obr , a odcinka sporo poniżej 7000 obr. Oczywiście to bez znaczenia bo na piątce i tak powyżej 5700 obr nie pociągniesz. Odcinka to raczej tylko od jedynki do trójki lub na luzie, tylko po co.
Ogólnie obrotomierz się przydaje bo jak lecisz te 90 czy 100 km to widzisz czy masz już piąty czy jeszcze czwarty bieg.

Re: Podłączenie obrotomierza

: ndz sty 05, 2020
autor: Mapi
Dzięki za pomoc wskazówki idealne też miałem problem z połową obrotów na obrotomierzu w VN2000 już rozwiązany pozdrawiam

Re: Podłączenie obrotomierza

: ndz sty 05, 2020
autor: Duch
Pytanie z serii A MOŻE JEDNAK
Chciał bym się pozbyć zegara/prędkościomierza z baku i zastąpić innym/cyfrowym jakieś pomysły??

Re: Podłączenie obrotomierza

: sob sty 11, 2020
autor: Mapi
Schemat super działa w VN 2000 bez problemu, tani uniwersalny obrotomierz
[https://photos.app.goo.gl/9kmAWjfmtT8moVyv8]
[https://photos.app.goo.gl/xEpY4L6t6JfCWKoG8]

Re: Podłączenie obrotomierza

: śr sty 29, 2020
autor: Marecki75
nie wiem, ale mnie w Vulcanie podoba się właśnie jego prostota i dość spartański styl. Jeden duży zegar z prędkościomierzem i wystarczy. Z ekstrawagancji pozwoliłem sobie na chromowane gniazdo zapalniczki ( jako rzecz praktyczną w trasie ) i głośną fanfarę, podwieszoną pod lewą sakwą dla bezpieczeństwa gdyż oryginalne tititko w ogóle nie brzmiało, poza tym czujniki ciśnienia nakręcane na wentyle, które łączą się po BT z apką w tel i w związku z tym zapomniałem co to mierzenie ciągłę ciśnienia ( kiepski dostęp ) , i tyle.. po co więcej.. obrotomierze , wskaźniki napięcia, wskażniki biegów. , głośniki , mp3 itp.. . .. to chyba nie o to chodzi.. , ale kazdemu wg potrzeb , mnie by jednak wkur. a niech się zepsuje takie dodatkowe ustrojstwo i już na trasie bierze wkurw.. że miało działać , a się posypało :) Przykłąd miałem PC 3 wpięty i tylko dlatego powrót z sandomierza na lawecie. Co zapaliłem , po 5 sek. gasł. Dopiero w domu rozkminiłem, że gdybym podniósł bak i wypiął PC3 na trasie i wpiął w oryginalną instalację wróciłbym na kołach a nie niechlubnie na lawecie. im mniej tym lepiej , na razie.

Re: Podłączenie obrotomierza

: czw sty 30, 2020
autor: Sylwester
Marecki75, mozesz rozwinac temat tych czujnikow cisnienia. Jakie masz, jaki koszt, jaka apka. Mi tez nie za bardzo sie widzi klękanie przed maszyna. Fobo tire cena ok. 500 zl, ale chyba niedostepne juz.