słabe ładowanie w vn 800 classic

romek2804
Posty: 3
Rejestracja: ndz maja 13, 2012
Miejscowość: łódzkie
Motocykl: kawasaki vn 800 classic
VROC: 0

słabe ładowanie w vn 800 classic

Post autor: romek2804 » ndz maja 13, 2012

witam
mam problem z ładowaniem w mojej kawce vn 800 classic a mianowicie podaje za slaby prąd ładowania przy zapalonym silniku podaje jakieś 13V myślałem że to regulator napięcia ale wymieniłem na nowy i nic nie pomogło więc może ktoś mi podsunie jakiś pomysł gdzie dalej szukać przyczyny braku "normalnego" lądowania z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich klubowiczów
Romek

Misiorro
Posty: 3
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Dublin
Motocykl: 1500 classic
VROC: 0

Post autor: Misiorro » ndz maja 13, 2012

a jak gdy troszke odkrecisz? powinienes "dostac" dodatkowego volta przy srednich obrotach.

romek2804
Posty: 3
Rejestracja: ndz maja 13, 2012
Miejscowość: łódzkie
Motocykl: kawasaki vn 800 classic
VROC: 0

Post autor: romek2804 » ndz maja 13, 2012

no właśnie o tym nie napisałem więc jak odkręcam gazik to niema żadnej zmiany czy na małych czy na dużych obrotach miernik nie wskazuje najmniejszego wahnięcia napięcia

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 654
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » ndz maja 13, 2012

Jak dodaje się gazu, to światło przedniego reflektora musi się rozjaśnić. Skoro nie regulator, to pewnie alternator.
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

romek2804
Posty: 3
Rejestracja: ndz maja 13, 2012
Miejscowość: łódzkie
Motocykl: kawasaki vn 800 classic
VROC: 0

Post autor: romek2804 » ndz maja 13, 2012

pewnie tak ale myślałem ze alternator posiada układ prostowniczy który można by wymienić nie rozbierając alternatora ( przypuszczam tak bo nigdy nie rozbierałem vn ) ale patrząc ze jednak podaje to 13V to najprawdopodobniej będzie alternator więc może koledzy z większym doświadczeniem podpowiedzieli by mi jak sprawdzić sam alternator

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pn cze 18, 2012

podobny problem mam i ja, jak pośmigam z lightbarami to lipa z odpaleniem myślalem że to rozrusznik, niemniej jednak przy średnich obrotach podaje kilka amper ale troszke za mało na wolnych obrotach bez gazu no a VN to nie szlifierka żeby kręcić do zamknięcia licznika :D , pytanie czy alternator jest na pasku na zębatkach co w przypadku słabego ładowania proponujecie ?
ogólnie prąd na aku jest ok wartość 13,5-14,2 na mierniku, ale z amperami już nieco gorzej :scrach:

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » wt cze 19, 2012

:) Zmierzyć uzwojenia alternatora może któreś padło mierzy się to na kostce :ok:

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » wt cze 19, 2012

a dokładniej gdzie na kostce jak i czym ?
póki co zamówiłem sobie multimetr to będę się bawił w pomiary :) na pewno już wiem gdzie i jak zmierzyć czy regulator napięcia jest ok

Jancio
Posty: 3
Rejestracja: wt kwie 05, 2016
Miejscowość: lublin
Motocykl: Vulcan 800
VROC: 0

Post autor: Jancio » ndz kwie 17, 2016

podpinam sie pod temat.
Jakie powinno byś ładowanie na wolnych obrotach?
U mnie jest ok 12,5 V jak dodaje gazu to rośnie do 14 V.
Mam coś z regulatorem, alternatorem czy ten typ tak ma.

Kolba
Posty: 183
Rejestracja: czw paź 02, 2014
Miejscowość: SRC
Motocykl: VN 900 Classic, HD Electra
VROC: 37533

Post autor: Kolba » ndz kwie 17, 2016

mam tak samo w 900 jak podepnę voltomierz pod gniazdo zapalniczki na wolnych obrotach zimnym silniku z ssaniem 13.5 bez ssania jest 12.5 gdy jade największe ładowanie mam na trójce przy spokojnej jeździe 14 v uważam ze wszystko jest ok
kolba

Pendejo
Posty: 24
Rejestracja: pn lip 07, 2014
Miejscowość: Poznań
Motocykl: VN800B
VROC: 0

Post autor: Pendejo » pn kwie 18, 2016

@Jancio

podkręć wolne obroty pokrętłem przy puszce filtra powietrza. Z doświadczenia wiem, że jak się ustawia na słuch to często są zbyt niskie, bo moto fajnie pyrka na wolnych, ale niestety nie ładuje.

Ja wolne obroty ustawiłem z multimetrem podkręcałem aż ładowanie było w miarę ok i tak zostawiłem.

Jancio
Posty: 3
Rejestracja: wt kwie 05, 2016
Miejscowość: lublin
Motocykl: Vulcan 800
VROC: 0

Post autor: Jancio » czw kwie 21, 2016

Pendejo pisze:@Jancio

podkręć wolne obroty pokrętłem przy puszce filtra powietrza. Z doświadczenia wiem, że jak się ustawia na słuch to często są zbyt niskie, bo moto fajnie pyrka na wolnych, ale niestety nie ładuje.

Ja wolne obroty ustawiłem z multimetrem podkręcałem aż ładowanie było w miarę ok i tak zostawiłem.
czyli ten typ tak ma, już myślałem że zamiast jeździć będę musiał robić :mad:

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt kwie 22, 2016

VN 800 to prawie bezawaryjny sprzęt :ok: w myśl zasady - jak dbasz tak masz :mrgreen:

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4575
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » pt kwie 22, 2016

Ja ustawiałem wolne obroty tak żeby światło lampy mi nie pulsowało.
Niestety 800 tak miała, że jak skręciło się żeby ładnie gulgotał, to światła przygasały - czyli ciągnął z akumulatora.
:ok:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą