Strona 1 z 2

VN 800 Classic - wymiana klocków i płynu chłodniczego

: śr kwie 18, 2012
autor: biggus
Witam serdecznie użytkowników forum.
Jestem nowy, mam VN 800 Classic i mam kilka pytań z nim związanych.

1. Jak wymienić klocki hamulcowe, na co zwrócić uwagę przy wymianie, czy trzeba wyciągać koło? Jakie klucze będą potrzebne? Jak wygląda zwiana płynu hamulcowego i odpowietrzenie
układu?

2.W jaki sposób wymienić płyn chłodniczy? Jaki płyn zastosować i ile wchodzi do układu?
Czy motocykl trzeba rozgrzać i gdzie się go spuszcza (z którego miejsca)? Jak później nalać i odpowietrzyć układ?

Proszę o pomoc w w/w tematach.

Pozdrawiam,
Paweł

: śr kwie 18, 2012
autor: Shepherd
Paweł będę grzeczny - przywitaj się ze wszystkimi a później wybierz opcję SZUKAJ

: czw kwie 19, 2012
autor: biggus
Ok! Gdzie mam się przywitać? Na jakimś konkretnym forum?

: czw kwie 19, 2012
autor: Góral
biggus pisze:Ok! Gdzie mam się przywitać? Na jakimś konkretnym forum?
Strona główna\forum\vulcaneiros - zakładasz nowy temat i dziwisz się jak cię inni lubią chociaż nie znają :hug:

: czw kwie 19, 2012
autor: jurekawasaki
Witaj kolego na początek odpowiedz na pytanie nr 1 ,wiec do zdjęcia zacisku potrzebny jest klucz najlepiej nasadowy lub oczkowy 12, ka .Nie zdejmujesz koła .Po wyjęciu zacisku myjesz zmywaczem do układów hamulcowych na przykład BERNEREM .Kolejny etap to nasmarowanie elementów na których ''pływa''sam zacisk najlepiej dobrym smarem który szybko nie gęstnieje a przed założeniem nowych klocków należy cofnąć tłoczek w samym zacisku.Co do wymiany ,nie spuszcza się całości płynu w związku z kłopotami z odpowietrzeniem .Po poluzowaniu odpowietrznika klamka pompujesz pewną część płynu tak mniej więcej znacznie po niżej stanu w okienku ,następnie uzupełniasz stan do maksa płyn DOT 4 i kolejny cykl pompowania .Po czterech no powiedzmy pięciu powtórkach tej czynności płyn masz prawie w stu procentach wymieniony.

Re: VN 800 Classic - wymiana klocków i płynu chłodniczego

: czw kwie 19, 2012
autor: Rikardo
biggus pisze:Witam serdecznie użytkowników forum.

2.W jaki sposób wymienić płyn chłodniczy? Jaki płyn zastosować i ile wchodzi do układu?
Czy motocykl trzeba rozgrzać i gdzie się go spuszcza (z którego miejsca)? Jak później nalać i odpowietrzyć układ?

Proszę o pomoc w w/w tematach.

Pozdrawiam,
Paweł
Płyn chłodniczy spuszczasz śrubką znajdującą się pod silnikiem z jego prawej strony w okolicach wydechów. Korek do napełniania układu znajduje się pod konsolą z licznikiem. Aby ją zdemontować musisz odkręcić dolną śrubkę znajdującą się pod kontrolkami następnie przesuwasz delikatnie w kierunku kierownicy i podnosisz do góry. Po odkręceniu linki prędkościomierza i wypięciu kontrolek masz dostęp do korka wlewu płynu chłodzącego. Wlewaj powoli płyn a układ będzie się sam odpowietrzał. Po zalaniu układu uruchom silnik i zagrzej go do włączenia się wentylatora. Następnie jak ostygnie sprawdź stan płynu i ewentualnie uzupełnij. Co do rodzaju płynu wybór należny do ciebie ja zastosowałem u siebie K2 KULER.

: czw kwie 19, 2012
autor: biggus
A czy można wlać płyn do chłodnicy taki jak do samochodu na bazie glikolu?

I gdzie jest dokładnie ten spust płynu chłodniczego, bliżej którego wydechu?

: czw kwie 19, 2012
autor: Rikardo
W dolnej części karteru masz dwa korki większy od oleju który z tego co sobie przypominam znajduje się po środku oraz drugi mniejszy do spuszczania płynu chłodzącego. Jest on przy prawej krawędzi silnika w pobliżu układu wydechowego.

: sob kwie 21, 2012
autor: nuti
I ja podpytam ile plynu wchodzi, bo nie wiedzę "miarki" a tez czeka mnie wymiana

: ndz kwie 22, 2012
autor: Morawiec
Co do wymiany płynu chamulcowego,jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś,to do porad Jurekawasaki obejrzyj sobie filmik.Wejdź na stronę "Ścigacz.pl",następnie wybierz "porady",a potem "mechanika".Tam znajdziesz film,który z opisem Jurekawasaki będzie stanowił całość zadania.Bezpośredniego linku nie wstawiam,gdyż mój komputer tego nie potrafi,a może ja mam za małą wiedzę.Ha ha.Pozdrawiam.

: ndz kwie 22, 2012
autor: Morawiec
A tak na przyszłość.Dobrze jest oddać motocykl do DOBREGO warsztatu i tam popatrzeć jak oni to robią.Następnym razem sam dasz radę!Nie wszystkie warsztaty preferują taką opcję.Oni dobrze wiedzą,że jak się od nich nauczysz,to na drugi raz kasiory nie zarobią.Ale warto spróbować.Pozdrawiam.

: ndz kwie 22, 2012
autor: jurekawasaki
nuti pisze:I ja podpytam ile plynu wchodzi, bo nie wiedzę "miarki" a tez czeka mnie wymiana
Układ chłodniczu ma pojemność 2,4 l. należy go napełniać płynem do chłodnic aluminiowych.

Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego

: ndz kwie 22, 2012
autor: biggus
Witam,

A jak dotrzeć do zbiorniczka wyrównawczego? Jak go przeczyścić? Bo nie widać wcale stanu płynu chłodniczego? Jak sprawdzić stan płynu?

: ndz kwie 22, 2012
autor: Wiewiur
sam wczoraj to tego szukalem, takze zrobilem Ci prosty obrazek ze screenami z manuala, tutaj masz wszystko, a jak nie widac to poswiec latarka, moze pomoze, a jak nie to bedzie pewnie trzeba go wyjac i przeczyscic.

FOTO

: pn kwie 23, 2012
autor: Robson
Jak już kiedyś pisałem, moto mi sie mocno grzeje, zapala czerwona kontrolka i na skrzyzowaniach czasem wyrzuca parę z różowej rurki odprowadzającej pod motongiem. Wentylator szybko go schładza, ale tak być nie może, pewnie jest zapowietrzony układ. Mamy z Daromax'em wymienić płyn chłodzący i już nawet moto przygotowałem do tego i... Dziś odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego, płynu prawie pod korek, a po mierzeniu głębokości zbiorniczka na miarce po wyjęciu zauważyłem śladowe ilości brunatnej/szarej mazi, pewnie, gdzies na dnie osadzającej się :razz: Co to może być? Kolor płynu chłodzącego jest ok zielonkawy, taki jak wlewałem kiedyś. Trzeba zbiorniczek czyścić, czy coś więcej?? Poza tym motong chodzi jak ta lala :twisted:

: czw kwie 26, 2012
autor: adamli
Oj co by Ci się olej do układu nie dostał :(

: pt kwie 27, 2012
autor: Robson
Spuściłem 0,7l starego płynu chłodzącego z układu. W wyrównawczym zbiorniku nie ruszałem. Następnie powoli wlewałem od góry nowy płyn chłodzący i... Weszło 1,75l... Czyli był niedobór i to ponad 1l. Po odpaleniu i nagrzania moto oczywiście uzupełniłem jeszcze 0,15l, aby w końcowym efekcie zanotować aktualnie po całym wlaniu ok. 1,9l.
Dokręciłem zacisk na jednym z cybantów bo tam mi kapał płyn i zobaczymy jak teraz będzie działać sprzęt...

: wt lut 05, 2013
autor: Mayones
Rikardo pisze:W dolnej części karteru masz dwa korki większy od oleju który z tego co sobie przypominam znajduje się po środku oraz drugi mniejszy do spuszczania płynu chłodzącego. Jest on przy prawej krawędzi silnika w pobliżu układu wydechowego.
Czyli jest to śruba na klucz "10" przy prawej krawędzi ? bo innych tam nie ma poza tą olejową na "17" , odkręciłem tą śrubkę i nic pusto nic nie poleciało :scrach: jakieś sugestie ?

: wt lut 05, 2013
autor: Gasman
Mayones, odkrec ktorys z wlewow( glowny pod licznikeim lub do naczynka wyrownawczego) wtedy poleci. Mozna ktorys z wezy gumowych. wazne zeby system dostal skads powietrza.

: wt lut 05, 2013
autor: Mayones
No więc po odkręceniu śrubki i "pogrzebaniu" śrubokrętem tzn przebicu się przez zaschniętą część płynu poleciało, jeszcze mam dwa pytania:
czy tę papkę z płynu można jakoś wypłukać ?
czy po odkręceniu dolnego korka całość ze zbiorniczka wyrównawczego również powinna spłynąć ?
tak licząc na oko niecałe 2 litry płynu wypłynęło z układu, jakaś niewielka część została w wyrównawczym.