Strona 1 z 2

Manetka hamulca przedniego VN800

: wt sty 09, 2018
autor: lukic
Witam wszystkich.
Mam takie nieco nietypowe pytanie.
W moim vulcanie jest możliwe takie dociśnięcie dźwigni hamulca przedniego, że dotyka manetki gazu. Zaznaczę, że nie mam przewodów ze stalowym oplotem.
Dodam też, że odpowietrzałem hamulce. Nie zauważyłem żadnych pęcherzyków powietrza podczas odpowietrzania.
Dodatkowo, wczoraj wymieniłem płyn hamulcowy. Również nie było powietrza.
A dźwignia jak dotykała manetki tak dotyka.

We wcześniejszych motocyklach byłem przyzwyczajony do hamowania "dwoma palcami". Ale w takim przypadku to jest niemożliwe.
Aha. Jeśli wcisnę hamulec do oporu, czyli klamka dotyka manetki, to przy niewielkich prędkościach jestem w stanie zablokować przednie koło. Przy większych nie próbowałem :dance:

Teraz pytanie: czy to jest "normalne"?
Czy może należy wymienić: pompę, może przewody hamulcowe na stalowy oplot.

Proszę o sugestie, póki nie nadszedł sezon.

: wt sty 09, 2018
autor: Mayones
Nie kojarzę, żeby w moim Turku klamka dotykała manetki, potem zmieniłem na klamkę z regulacją przy jeździe z plecakiem i bagażem regulowałem na max odsunięcie klamki od manety, po zmianie na oplot na pewno było lepiej, ale zaznaczę że tak usztywnić klamkę jak znajomy w warsztacie mi robił raz czy dwa (pewnie podciśnieniem) to samemu nigdy w garażu takiej sztywności nie uzyskałem :cool:
Kup zestaw naprawczy pompy może tam coś jest nie teges.

: wt sty 09, 2018
autor: jacyII
Witam

Sprawdziłbym odpowietrzenie hamulca, także przewody elastyczne (( czy nie powstają bulwy(guzy) przy naciśnięciu hamulca )), u mnie hamulec działa po naciśnięciu dwoma palcami - a następnie robi się twardy jak skała :D . Możliwe ,że uszczelnienia w pompie przepuszczają - tylko wymiana. Może być też zużyta klamka (wytarta) w miejscu styku z pompą.

Powodzenia

: wt sty 09, 2018
autor: Rav
W mojej 800-ce gdy mocno wcisnąłem klamkę to odstęp między klamką a manetką wynosił ok 5mm.
Pytanie, w jakim stanie masz klocki i tarcze, jesli są nierówne to hamulec moze byc "gumowaty"

: śr sty 10, 2018
autor: lukic
Dzięki za szybką odpowiedź.
Byłem też w pobliskim serwisie motocykli. Powiedzieli, że w pierwszej kolejności mam sprawdzić przewody.

Klocki i tarcza są nowe - wymiana była w zeszłym roku na początku sezonu przez poprzedniego właściciela.
Myślę, że zacznę od zestawu naprawczego pompy hamulcowej. Jeśli nie pomoże to wymienię przewód na stalowy oplot.
Dam znać jak się skończyło.

: śr sty 10, 2018
autor: Mayones
Jak masz przewód z roku produkcji moto to zmieniaj od razu, nie musi być HEL są tańsze opcje w oplocie równie dobre do 8setki :ok:

: śr sty 10, 2018
autor: Iron75
lukic pisze:Dam znać jak się skończyło.
koniecznie bo w 800ce żonki jest dokładnie to samo, tarcza i klocki nowe, płyn wymieniony, odpowietrzany układ milion razy, bebechy w pompie hamulcowej wymienione i jak dotykało tak dotyka, jeszcze tylko ten przewód mi został ale jakoś się zabrać nie mogę. Z tym ża ja, jeśli już to muszę robić na zamówienie, bo mam szeroką kierownicę i nie standardową długość przewodu

: śr sty 10, 2018
autor: Mayones
Może za grube manety Macie ?? :D

: śr sty 10, 2018
autor: Rav
Albo zbyt dużo pary w łapach.

: pn sty 15, 2018
autor: lukic
Niestety, zestaw naprawczy nie pomógł. :(
Dowiedziałem się jeszcze, że tłoczek przy zaciskach hamulcowych może być zatarty. Więc jutro będę go sprawdzał. Jeśli nic nie znajdę, to czeka mnie wymiana przewodu hamulcowego.

Udało mi się jeszcze pożyczyć pompę próżniową domowej roboty i porządnie odpowietrzyć układ. Jest lepiej, ale nadal problem nie rozwiązany.

: pn sty 15, 2018
autor: Mayones
Zacisk rozebrać wyczyścić wymienić uszczelnienia posmarować złożyć zalać itp

: pn sty 15, 2018
autor: Iron75
tylko gyby był zatarty to hamulec by nie odbijał i blokowało by Ci przednie koło ,.

Zapomniałem wyżej napisać że u mnie zacisk też był regenerowany

: śr sty 24, 2018
autor: lukic
Wczoraj wymieniłem przewód hamulcowy i ...
... nadal to samo :rant:

Chociaż muszę przyznać, że teraz hamulce lepiej reagują.

Została mi jeszcze pompa hamulcowa. Myślę, że do dwóch tygodni wymienię też pompę.
Zobaczymy co będzie.

Pozdrawiam

: śr lut 07, 2018
autor: lukic
Sprawdzałem jeszcze zacisk hamulcowy. Okazało się, że brakowało uszczelki pyłowej. Kupiłem zestaw naprawczy, jednak nie dało się włożyć z powrotem tłoczka. Czyli chyba jakiś zamiennik. W sumie hamuje dobrze, więc nie będę nic więcej wymieniał :) i zostawię bez uszczelki pyłowej, tak jak było wcześniej.

Wracając do klamki. W dalszym ciągu dotykała manetki.
Zrobiłem jeszcze jedną rzecz. Pomiędzy klamkę a tłoczek pompy hamulcowej (w pompie) włożyłem podkładkę. I o dziwo hamuje o wiele lepiej, klamka nie dotyka manetki. I ogólnie jest super. Ale zdaję sobie sprawę, że jest to rozwiązanie doraźne - gdzieś przeczytałem, że w ten sposób można sprawdzić, czy pompa jest uszkodzona.
W takim przypadku, przed sezonem, czeka mnie jeszcze wymiana pompy hamulcowej. :wall:

To jest takie krótkie podsumowanie prac do dnia dzisiejszego. Odezwę się jeszcze po wymianie pompy hamulcowej.

: śr lut 07, 2018
autor: Mayones
Może masz coś z klamką nie teges... kup regulowaną :ok:

: śr lut 07, 2018
autor: lukic
Hehe. Zamierzam w przyszłości zakupić taką.
Jeśli chodzi o klamkę to moja wygląda na oryginalną Kawasaki. Więc powinna działać.

: śr lut 07, 2018
autor: jacyII
Witam.

Klamka to tylko regulowana ;) , lub naprawa starej oryginalnej ;)


Brawo nic tak nie cieszy jak własnoręczna naprawa

Pozdro

: czw lut 08, 2018
autor: lukic
Przyznam szczerze, że jest to satysfakcjonujące, chociaż w garażu przy -4*C mało przyjemne :D

Pozdrawiam

: czw mar 08, 2018
autor: lukic
Witam.
Kolejną rzeczą, którą zrobiłem to wymiana pompy hamulcowej. I ... nadal :cenzura: to samo.
Został mi do wymiany tłoczek w zacisku hamulcowym, bo ten, który mam na moto wygląda jakby był z innego motocykla. Ma taką twardą gumę z przodu, w miejscu, gdzie dociska klocki hamulcowe.
Ale wymianę tłoczka zostawiam na przyszłość.
Na chwilę obecną poradziłem sobie w następujący sposób: pomiędzy klamkę hamulca a tłoczek w pompie, włożyłem podkładkę (ok 1-2 mm grubości). I działa idealnie. Hamulec dużo szybciej łapie, a koło na zwolnionym hamulcu można obracać ręką.
Zobaczę co się będzie działo jak będę jeździł.

Pozdrawiam

: czw mar 08, 2018
autor: Mayones
lukic pisze:twardą gumę z przodu, w miejscu, gdzie dociska klocki hamulcowe.
:shoking: