Strona 3 z 3

: sob kwie 20, 2013
autor: Mayones
Można również tymi kreskami na kółkach rozrządu, ale warto sprawdzić jedno i drugie bo u mnie w drugim cylindrze ta kreska nie leci idealnie prosto wg cylindra mimo że znacznik na wale ustawiony w znacznik, na przednim jest równiutko.
Tak czy inaczej ja też nie miałem pojęcia jak się za to zabrać i czy sobie poradzę ale jak już rozebrałem to na "chłopski" rozum ( o ile coś takiego istnieje :D ) zrobiłem co trzeba :ok:
Przypominam również że w tabeli w serwisówce dot zaworów wydechowych jest moim zdaniem błąd. :ok: dlatego dobierałem matematycznie :) powodzenia

: sob kwie 20, 2013
autor: jurekawasaki
Chłopie odwagi dasz radę , nie bądz tylko właścicielem motocykla . :)

: ndz maja 28, 2017
autor: misiek735
Witajcie

Odświeżam temat ponieważ w chwili obecnej sprawdziłem luzy zaworowe na przednim cylindrze, i są idealne (ssące pomiedzy 0.10 - 0.15 i wydechowe 0.20 - 0.25).

W takim razie, czy jest potrzeba sprawdzania również tylnego cylindra skoro przedni jest ok?
Zdjęcie górnej tylnej pokrywy nie jest łatwe jak wszyscy piszą, na tylnim cylindrze (silnik w ramie) nie ma miejsca aby zdjąć pokrywę... Nie uśmiecha mi się opuszczać silnika, bo to wymaga bardzo dużo kombinacji...

Proszę o szybką odpowiedź, moto stoi rozebrany a pogoda dopisuje

: ndz maja 28, 2017
autor: Rav
Nie trzeba niczego opuszczac, jest ciasno, ale troche kombinacji i wyjmiesz. A warto sprawdzac, poniewaz cylinder cylindrowi nie rowny.

: ndz maja 28, 2017
autor: misiek735
Dzięki za odpowiedź. Ostatecznie udało mi się zdjąć bez problemu, no i luzy zaworowe są idealne, więc niczego nie musiałem wymieniać.

A tak w ogóle, to dla osób które będą chciały to zrobić, to uprzedzam że dekle należy przykręcać (3 śruby na dekiel) kluczem dynamometrycznym, wartość 12 nm, nasadka 10 mm. Dodatkowo po ściągnięciu dekli jest ten "metalowy prostokąt" (obtulony uszczelką) z takim języczkiem który ma za zadanie wydmuchać nadmiar nagaru do wydechu który się tam gromadzi, w razie jak by komuś się pomyliło to języczek musi być skierowany do dołu (czyli na górze będziecie widzieć taki jak by trapez). Również widać otwór którym cały nagar ucieka - jezyczek musi być właśnie nad tym otworem.

W sumie musiałem wymontować siedzenie, akumulator, licznik, zbiornik, filtr powietrza, cewke przedniego cylindra, obudowę górną od filtra powietrza (ta pod zbiornikiem), odkręcić śruby trzymające wlew od plynu chlodniczego, odkręcić sruby trzymające cały koszyk od akumulatora (wygodniej przesunąć kable na bok w celu wyjecia pokrywy tylnego cylindra, jak i to trzymadło od linki od ssania;

Również warto spuścić (może niekoczniecznie wszystko) płyn od chłodnicy, gdyż musiałem zdejmować opaski i gumy, a z racji tego że niektóre węże są niżej niż góra chłodnicy, plyn polał się po cylindrach. Podczas manewrowania na biegu warto przykryć jakąś sztywną folią zawory, ponieważ podczas ruchu motocykla na biegu pompa może wypluć trochę płynu który może polać się po łańcuszkach bądź popychaczach zaworów. Zaszkodzić może nie zaszkodzi ten płyn w środku, ale jak już coś robię to porządnie. Ostatecznie nie spuszczałem oleju aby mieć wgląd na oznaczenia na kole zamachowym, ale za to 3krotnie przesuwałem moto na biegu i sprawdzałem szczeliniomierzem czy coś się zmieniło.

Apropo dekli, na początku myślałem że nie da się zdjąć tylnego ponieważ wraz z przednim deklem zdjąłem taką tuleje (w środku której jest świeca). Ta tuleja z obu stron jest na uszczelkach (oring). Zdejmując tylny cylinder musiałem użyć 2 śrubokrętów aby ta tuleja pozostała na miejscu. Również nie polecam wykręcać świec podczas demontażu komponentów nad silnikiem (wszelkie nakrętki bądź śróbki od komponentów przymocowanych do ramy nad silnikiem),ponieważ do środka silnika przez otwór na świece może wpaść jakąś nakrętka, a to już narobi problemów.

Więcej nie pamiętam, a polecam sprawdzić aby uniknąć problemów. Dając do mechanika jestem wręcz przekonany że w celu dobrego zarobku powiedział by że kilka plytek musiał wymienić, i pewnie uszczelki pod dekle też, więc w sumie kwota wyszla by wysoka. Nie jestem w stanie sprawdzić czy powiedział prawdę czy nie... Robiąc samemu wiem że zrobię dobrze, i mimo spędzenia w sumie prawie całej niedzieli, znam kondycję silnika i wiem że przez następne x tysięcy km wszystko powinno być dobrze.

: wt cze 26, 2018
autor: Sokool
Witam. Też zastanawiam się nad regulacją . Tylko,że samodzielnie. Czy ktoś bylby tak miły aby podesłać tę instrukcją z tabelką w pdf. Mój email male_ludki@o2.pl

: wt cze 26, 2018
autor: Rav
Zapomnij o tabelce z grubościami płytek, najlepiej wyjąc, jesli jest potrzeba regulacji, na odwrocie płytki jest naniesiona jej grubość, jesli nie, śruba mikrometryczna,lub suwmiarka.

: wt cze 26, 2018
autor: Sokool
Rav pisze:Zapomnij o tabelce z grubościami płytek, najlepiej wyjąc, jesli jest potrzeba regulacji, na odwrocie płytki jest naniesiona jej grubość, jesli nie, śruba mikrometryczna,lub suwmiarka.


Czyli zwykłe obliczenia i tyle :) Ogólne taki mam zamysł. ale co ciekawość to ciekawość . :antlers:

: śr cze 27, 2018
autor: Mayones
Ino tylko zanim wyjmiesz płytki to szczelinomierz w dłoń, co do płytek polecam mikrometr bo czasem można się zdziwić tym co napisano na płytce :D

: śr cze 27, 2018
autor: Rav
Szczelinomierz to podstawa oraz wyczucie przy pomiarze

: pt cze 29, 2018
autor: Sokool
Damy rady :P

: sob mar 02, 2019
autor: Sokool
Postanowiłem nagrać film jak to zrobić. Właśnie się wgrywa na jutuba. Pozdro.

: sob mar 02, 2019
autor: Sokool

Re: VN800 regulacja zaworów

: śr kwie 24, 2019
autor: Vulcanista
Cześć, mam pytanie odnośnie ustawiania luzów zaworowych.
Ustawiam kreskę na zębatce równolegle z krawędzią przedniego cylindra i patrzę we wziernik.
Czy ząbek/strzałka ma pokazywać dokładnie któryś ze znaków?
U mnie nie pokazuje. Widać F w dolnej części otworu kontrolnego (wziernika) a kreska na zębatce jest idealnie zgrana z krawędzią cylindra. Rozumiem że to właściwy układ i można wykonywać pomiar luzu?
Dźwigienki mają lekki wyczuwalny luz.