Strona 1 z 1

Iskra świec vn 750

: pn sty 06, 2014
autor: Tomek85
Witam wszystkich.
Temat już może poruszany ale szukając nic nie znalazłem na ten temat.
Opisując mój problem wygląda to tak.
Motocykl długo nie palony (od jesieni) więc postanowiłem go przepalić. Poszedłem do garażu i chciałem odpalić moto. No i tu okazał się problem, za cholerę nie mogę go odpalić. Wykręciłem świece, przeczyściłem i dalej nic. Wykręciłem jeszcze raz i sprawdzając iskrę zauważyłem że na trzech fajkach iskra jest bardzo słaba praktycznie nie zauważalna a na czwartej bardzo dobra. Czy przyczyną może być cewka zapłonowa lub moduł? Dodam że w VN było robione w sezonie ładowanie bo padło a słyszałem że jak padnie ładowanie to i moduł potrafi zabrać za sobą. Czy to może być przyczyną czy coś innego?
Z góry dzięki wszystkim za pomoc.

: pn sty 06, 2014
autor: kerdmann
Witaj
Jestem raczej nowicjuszem w dziedzinie mechaniki, lecz w moim przypadku było podobnie a przyczyną były przebicia na przewodach. Doszedłem do tego jak mnie kopnęło podczas pracy silnika.
Jeśli chodzi o cewki to wiem że można je sprawdzić za pomocą miernika elektrycznego mierząc rezystancję (chyba), wszystko jest opisane w manualu który można ściągnąć z neta, są tam podane jakie wartości powinny być! Co do modułu to nie pomogę.
Pozdrawiam

Sam jestem ciekaw jak mój VN zaskoczy po zimie hehe :pedzi:

: pn sty 06, 2014
autor: Tomek85
Dzięki. Teraz muszę dowiedzieć się jakie wartości powinny mieć cewki i jak je najlepiej pomierzyć.

: wt sty 07, 2014
autor: kerdmann
Jak nie masz manuala to podaj mi maila, wyśle ci go na skrzynkę. Jedyne utrudnienie to że jest po angielsku. Ale jest całkiem przystepnie napisany

: czw sty 09, 2014
autor: Rudy
Jakby ktoś od języka fajfoklokow wolał język drutu kolczastego to zapraszam na prv - podam link do wersji germańskiej (ma lepszą grafikę bo jest w jpg'ach).
Uprzedzam pytanie - nie istnieje serwisówka po polsku.

: pt sty 10, 2014
autor: Stevie69
A gdyby tak do wersji po angielsku wkleić zdjęcia z niemieckiej ? :ok:
Może jak będę miał czas...

: pt sty 10, 2014
autor: Tomek85
Byłem u swojego mechanika, twierdzi że na pewno wina będzie leżała po stronie przewodów wysokiego napięcia.
Stevie69 pamiętaj wszystko bo ja też będę wyciągał silnik to mogę mieć później jakieś pytania przy montażu :hah:

: pt sty 10, 2014
autor: Stevie69
Chętnie służę pomocą ;)

: śr mar 05, 2014
autor: JAREKFR
kerdmann, Cześć czy mógłbyś mi też wysłać manuala na skrzynkę

jarekfr@op.pl z góry dzięki

: śr mar 05, 2014
autor: kerdmann
Na Twoją pocztę nie dam rady wysłać bo plik jest zbyt duży, jakbyś miał na wp.pl to bez problemu.
Co do wymiany przewodów zapłonowych to nic skomplikowanego, więcej czasu zajmuje wyjęcie cewek zapłonowych niż sama wymiana kabli. Kup dobrej jakości i przy okazji nowe fajki i świece. Koszt raczej niewielki a poprawa na pewno będzie.

: śr mar 05, 2014
autor: Tomek85
Przewody wysokiego napięcia już mam kupione razem z fajkami. Kupił mi mój mechanik, a póki co to moto jeszcze w częściach bo wyjąłem silnik i oddałem na wymianę uszczelki bo się zaczynał pocić i do szkiełkowania.

: śr mar 05, 2014
autor: Rudy
Tomek,
Jakbys miał pytania to wal śmiało - ja w sumie 5 razy rozkładałem i składałem 750kę więc "conieco" pamiętam :ok:
A tak przy okazji mógłbys napisać gdzie oddałeś do szkiełkowania i za ile?

: czw mar 06, 2014
autor: Tomek85
W Skierniewicach jest warsztat motocyklowy, zajmuje się totalnie wszystkim co związane z motocyklami od a do z. Co do ceny to jeszcze nie wiem ale u mnie wyjdzie sporo bo na silniku było kilka warstw farby i sporo szkła poszło żeby się dostać do czystego ''amelinium'' :D Ale efekt końcowy jest bez porównania z farbą.

: ndz kwie 03, 2016
autor: Święty79
Rudy, Witam Kolegę jesteś jeszcze na forum?