Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1100
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)

Post autor: Tex66 » pt sty 08, 2021

Pierwsze 3 znaki w numerze VIN to tzw. WMI (World Manufacturer Identifier) - Światowy identyfikator producenta.
W naszych VN-ach to JKB chociaż w VN 900 występuje też JKA.
Co oznacza właśnie trzeci znak (litera B lub A) w numerze VIN i kto ten znak (literę) nadaje?
Odpowiedź tylko merytoryczna poparta stosownym ISO wraz z cytatem z powyższego dokumentu normalizującego.
Dla pierwszego Kolegi który udzieli prawidłowej odpowiedzi - „Instrukcja serwisowa VN 1700 Nomad i Classic Tourer”.
OCZYWIŚCIE W JĘZYKU POLSKIM.
Quiz trwa do 09.01.2021r. – godz. 18.00. - uważam, że warto. :yeee:
Obrazek
Tex66

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1100
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)

Post autor: Tex66 » sob sty 09, 2021

Temat do zamknięcia.
Tex66

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1162
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)

Post autor: artix » sob sty 09, 2021

Tex żeby nie było, próbowałem znaleźć info o tym 3 nieszczęsnym znaku i poległem. Niektóre źródła podają rodzaj motocykla, sportowy itp. ale nic konkretnego. Nie powiem, że nie chciałbym wiedzieć więcej niż wiem teraz :D. Oświecisz publikę, czy zabierasz tę tajemnicę go grobu? :ok:

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1100
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)

Post autor: Tex66 » sob sty 09, 2021

artix
Brawo za chęci :clap:

Właściciele VN 1700 jak widzę nie byli zainteresowani.
Jutro może :) będzie podobny Quiz, pytanie będzie to samo ale do pozyskania będzie do wyboru:
- "Instrukcja serwisowa VN 900"
lub
- "Instrukcja serwisowa VN 1600 Nomad i Classic Tourer".
OCZYWIŚCIE W JĘZYKU POLSKIM

Może nie jest zbyt łatwo udzielić poprawnej odpowiedzi i poprzeć ją dokumentem normującym ale przetłumaczyć całą instrukcję serwisową na język polski też nie jest proste.
:yeee:
Tex66

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1100
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)

Post autor: Tex66 » sob sty 09, 2021

artix,
Skoro 3 pierwsze znaki (1-3) - (WMI – World Manufacturer Identifier) – to światowy identyfikator producenta, więc o rodzaju motocykla nie ma tu mowy. Tu mówimy tylko o producencie.
Dopiero 6 kolejnych znaków (znaki 4-9) – (VDS – Vehicle Descriptor Section) – to sekcja określająca pojazd.
To tu dopiero mamy zakodowany człon określający motocykl (rodzaj motocykla, układ silnika, skrzynia, przeniesienie napędu oraz rama). Właśnie te 6 znaków z numeru VIN charakteryzuje pojazd.
Ale cały quiz polega na odkodowaniu trzeciego znaku w numerze VIN z sekcji WMI.
Powiem szczerze, że jest to najtrudniejszy do odkodowania znak z całego numeru VIN.
:yeee:
Tex66

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 1193
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044

Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)

Post autor: Jurek » ndz sty 10, 2021

Po przewertowaniu netu wydaje się, że ta trzecia cyfra to miejsce produkcji (miasto, fabryka). A zatwierdza to oznaczenie jakaś narodowa jednostka certyfikująca, nie do końca jednoznacznie określona.
Ale nie mam pewności więc może oświeć nas z łaski swojej.

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1100
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)

Post autor: Tex66 » ndz sty 10, 2021

Jurek
Brawo za dociekliwość :clap: :clap:
Trzecia znak z numeru VIN to nie miejsce produkcji (miasto) a konkretna fabryka więc tu 50% skuteczności. Chociaż dana fabryka jest gdzieś umiejscowiona ale mówi się o danej fabryce a nie o miejscu jej lokalizacji (mieście).
Zatwierdza to oznaczenie (3 znak) narodowa jednostka certyfikująca i tu masz 100% racji :clap: ale niestety jest ona jednoznacznie określona. Tu mogłeś czegoś nie doczytać stąd ta Twoja niepewność.

Pełna odpowiedź powinna brzmieć:
ISO, (International Standards Organization) - Światowy Związek Instytutów Normalizacyjnych.
W skład (ISO) Światowego Związku Instytutów Normalizacyjnych należy SAE (Society of Automotive Engineers) - Stowarzyszenie Inżynierów Motoryzacji.
To właśnie SAE jest autorem międzynarodowych norm:
ISO 3779 i ISO 3780 dotyczących VIN.
Na gruncie polskim po ratyfikacji powyższych dokumentów normują to dwie nasze normy: PN-92/S-02060 i PN-92/S-02063.

Przykładowy VIN Kawasaki VN: JKBVNT60B6A010321

- 3 pierwsze znaki (1-3) - (WMI – World Manufacturer Identifier) - Światowy identyfikator producenta
- 6 kolejnych znaków ( znaki 4-9) – (VDS – Vehicle Descriptor Section) – Sekcja określająca pojazd
- 8 kolejnych znaków (znaki 10-17) – (VIS – Vehicle Indicator Section) – Sekcja identyfikatora pojazdu

Jak czytać WMI?:
(1-znak) – litera (cyfra) przyporządkowana obszarowi geograficznemu i danemu państwu na
tym obszarze przez Society of Automotive Engineers (SAE – Stowarzyszenie Inżynierów
Motoryzacji) zgodnie z ISO 3780 – w naszym VIN - J – Japonia.
(2-znak) – uzupełnienie 1-ego znaku, to litera (cyfra) zgodnie z ISO 3780 również przyporządkowana
przez SAE określająca koncern (nie żadna fabryka czy zakład składania
motocykla). – w naszym VIN - K – Kawasaki.
(3-znak) – litera lub cyfra przyporządkowana konkretnemu koncernowi ale już przez National Association
of Automotive Engineers (NAAE - Krajowe Stowarzyszenie Inżynierów) - znak
przyporządkowany konkretnej fabryce wchodzącej w skład koncernu – fabryka gdzie motocykl
został ostatecznie złożony – w naszym VIN - B.

Niepowtarzalną identyfikację producenta zapewnia się przy użyciu kombinacji pierwszego, drugiego i trzeciego znaku VIN.
:yeee:
Tex66

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1162
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)

Post autor: artix » ndz sty 10, 2021

Jako istoty rozumne, w większości przynajmniej :p , mamy naturalną potrzebę poszerzania swojej wiedzy, także kolejna jej porcja jest oczywiście mile widziana. Podziękować :)

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 1193
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044

Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)

Post autor: Jurek » pn sty 11, 2021

Mile widziana, no i może nie ograniczona tylko dla posiadaczy jakiegoś konkretnego modelu VN?

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1162
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)

Post autor: artix » pn sty 11, 2021

Tex66 rozkminił temat do 6 pokolenia naszych dwukołowców, także to dobrodziejstwo jest nie tylko dla konkretnego modelu :). Co do możliwości wejścia w posiadanie takowego cuda, to już kwestia negocjacji z samym producentem :ok: Tex już gdzieś opisał dokładny proces samodzielnej konwersji oryginalnej serwisówki.

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1100
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)

Post autor: Tex66 » pn sty 11, 2021

Jurek, Artix
Wymyśliłem to pytanie żeby chociaż w jakimś stopniu pobudzić „życie” na Forum z racji marazmu spowodowanego porą roku.
Wybór padł na VN 1700 z racji tego, że prawdopodobnie tych modeli jest najmniej i dlatego post zamieściłem Forum/Ogólne i dotyczył VN 1700. Za prawidłową odpowiedź można było pozyskać serwisówkę VN 1700 Nomad i Classic Tourer w języku polskim.
Skoro zapodałem taki temat na Forum do z gęby cholewy bym nie zrobił i słowa dotrzymał.
Ale nie było zainteresowania więc temat zamknąłem dla Kolegów posiadających VN1700 i zamierzałem powtórzyć pytanie dla Kolegów posiadających VN 900 i VN 1600 co zaznaczyłem w poście.
Ale to Wy Koledzy sugerowaliście jednak abym udzielił odpowiedzi sam i „oświecił” publikę co niniejszym zrobiłem.
Więc temat padł.

Serwisówek (manuali) w języku polskim nie przesyłam za free ani tym bardziej nie odsprzedaję i nigdy tego nie zrobię, można ją co najwyżej pozyskać drogą zabawy, chociaż nie wiem czy wszystkim ten pomysł z quizem się podobał.

Może coś powtórzę tak tylko aby tchnąć trochę życia w nasze Forum w te zimowe dni.
:yeee:
Tex66

Awatar użytkownika
Przemeku
Posty: 332
Rejestracja: sob paź 21, 2017
Miejscowość: pęgów
Motocykl: dwója
VROC: 0

Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)

Post autor: Przemeku » pn sty 11, 2021

Tex66 pisze:
sob sty 09, 2021
przetłumaczyć całą instrukcję serwisową na język polski też nie jest proste.
:yeee:
Tex66 czyżbyś chciał przez to powiedzieć, że sam tłumaczysz te serwisówki???
VN900>VN2000

Awatar użytkownika
Tex66
Posty: 1100
Rejestracja: pt paź 07, 2016
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
VROC: 0

Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)

Post autor: Tex66 » pn sty 11, 2021

Przemeku,
Nie dosłownie sam, niezbędne są do tego programy i kolejność postępowania którą opisałem w poście:
viewtopic.php?f=1&t=14675

Najlepszy i najszybszy sposób:
1. Podział instrukcji (manuala) który jest w języku angielskim programem PDF24 Tools robimy to w necie – zajmuje 3-4 minuty;
- ja dzielę na 50-cio stronicowe części (można po 200 stron ale tłumaczenie trwa dłużej i jest mniej intuicyjne);
- np.: manual VN1600 MS to 609 stron – to 12 części po 50 stron i jedna część 9-cio stronicowa (razem 13 części);
2. Konwersja podzielonych części przy pomocy ABBYY FineRider PDF pro do MS Word (wszystkie 13 części) to około 5 minut;
- dalej mamy wszystko w języku angielskim ale już w MS Wordzie.
3. Teraz każdą część przepuszczamy przez Babylon Pro NG z dostępem do netu;
- średnio każda część (50-cio stronicowa) to około 1 minuty – czyli razem około 13-15 minut;
Czyli średnio po około 20-25 minutach mamy naszego „manualka” w języku polskim tyle, że nadal w 13 częściach.
Błąd który popełniłem przy pierwszych dwóch „manualach” to doklejanie kolejnych części do części 1. (do 1 wklejałem część 2, następnie część 3 ……….. itd.).
Następnie formatowanie czcionki – i tu zdjęcia, szkice, tabele i schematy zaczynały samoczynnie zmieniać położenie.
A na koniec ustawienia strony (marginesy, akapity, stopka nagłówek …. itd.)
Dlatego tyle się schodziło jak napisałem wcześniej w poście przy układaniu stron i ślęczeniu przed monitorem.

Aby przyśpieszyć proces należy utworzyć nowy dokument MS Word i zatytułować go wg. uznania (np. VN1600MS-całość po polsku);
Tu od razu sformatować język, marginesy, akapit, stopkę nagłówek, dzielenie wyrazów, sprawdzanie pisowni …. itd.);
I do tego nowo utworzonego dokumentu wklejamy kolejno po sobie wszystkie części. Pamiętać należy, że każdą nową część wklejać na nowej kolejnej stronie.
Wtedy po kolejnych około 5 minutach mamy całego manuala w języku polskim i w jednej całości.
Średnio licząc po około 30 minutach mamy instrukcję naszego VN w języku polskim.

Zostaje kosmetyka, przeróbka kilku stron które są scanami. Tu przychodzi z pomocą Wondershare PDFelement Pro.
Jakby nie liczył po około 40-50 minutach gotowego manuala.
:yeee:
Tex66

Awatar użytkownika
artix
Posty: 1162
Rejestracja: wt cze 05, 2018
Miejscowość: Inowrocław
Motocykl: VN2k,VN1700 Vaquero,HD Electra
VROC: 38561

Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)

Post autor: artix » wt sty 12, 2021

Co by nie mówić, genialne. Nikt chyba jeszcze w tym kraju nie rozbroił w ten sposób tematu, przynajmniej jeszcze o tym nie słyszałem. Szacun za chęci, wiedzę i czas poświęcony na przygotowanie choćby czytelnej instrukcji czarowania hamerykańskiej serwisówki na słowiańską :ok:

Awatar użytkownika
Jurek
Posty: 1193
Rejestracja: czw cze 07, 2012
Miejscowość: Sulejówek
Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
VROC: 35044

Re: Dla posiadaczy VN 1700 - myślę, że warto (dla zainteresowanych)

Post autor: Jurek » wt sty 12, 2021

Tex66 pisze:
pn sty 11, 2021
Jurek, Artix
Wymyśliłem to pytanie żeby chociaż w jakimś stopniu pobudzić „życie” na Forum z racji marazmu spowodowanego porą roku.
Wybór padł na VN 1700 z racji tego, że prawdopodobnie tych modeli jest najmniej i dlatego post zamieściłem Forum/Ogólne i dotyczył VN 1700. Za prawidłową odpowiedź można było pozyskać serwisówkę VN 1700 Nomad i Classic Tourer w języku polskim.
No to udało ci się trochę rozruszać forum.
Mnie nie chodziło o serwisówkę tylko o ograniczenie tytułem tematu grona potencjalnych chętnych do aktywnego uczestnictwa w odpowiedzi.
Dzięki jednak za to co wprowadziłeś na forum - nie tylko w tym temacie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą