Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2264
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » pn lip 11, 2016

za motkiem stoi przyczepka :D taka co ma Sławek byłaby za mała :hah:
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 656
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » czw lip 14, 2016

W końcu znalazłem czas i pojechałem zmienić obie opony w VN 900- opony Dunlop; dętki dunlop i Metzeler oraz robocizna z wyważeniem za 1315 zł. Motocykl nareszcie klei się do asfaltu.
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 169
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Post autor: Marecki75 » czw lip 14, 2016

Co prawda już dobry tydzień od montażu, ale teraz dopiero znalazłem czas aby się pochwalić.
Zamontowałem fanfarę :)
W końcu mojego VN-a słychać, gdy naciskam klakson :yeee: :antlers:

Zamontowałem sam ( radość tym większa, że ja elektryk lichy ) i w końcu zamiast cichego tii tii z oryginalnego klaksoniku ( skuter ma głośniejszą gwizdawkę), jest porządne .. yebnięcie :)

Trąbitko jest zamontowane pod lewą sakwą, sprężareczka w sakwie.
Kilka fotek tutaj:
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... pQMVRHT0FB

a tutaj można posłuchać jak gada :) ( 14 sekunda)

https://www.facebook.com/10000945118024 ... 225434701/


Polecam :)

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 169
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Post autor: Marecki75 » ndz lip 17, 2016

Samodzielna wymiana łożysk w przednim kole :yeee:
Gdzie kupiłem? U Zeusa :)
Opis czynności:
1. Maszynka na podnośnik
2. Zdejmujemy zaciski hamulcowe
3. wykręcamy oś koła ( imbus 17 mm i 22 mm)
4. Zdejmujemy koło
5. Usuwamy delikatnie gumowe osłony przeciwkurzowe.
6. Wybijamy stare łożyska z piasty, ja użyłem pręta zbrojeniowego, wkładając go w tuleję dystansową wewnątrz piasty opierając jeden koniec o łożysko, a w drugi waliłem młotkiem, opierając pręt raz z jednej, raz z drugiej strony łożyska ( jest tam ok 2 mm , ale starczy na wybicie).
7. Podobną metodą wybijam łożysko z drugiej strony
8. Nagrzewam palnikiem ( kupiłem w markecie budowlanym palnik z małą butlą gazową, całość wygląda jak farba w sprayu) zewnętrzną stronę piasty, grzeję ok. 15 minut.
9. Wbijam łożysko wykorzystując nasadkę 36 mm od klucza 1/2 cala.
10. Czynności powtarzam z łożyskiem z drugiej strony felgi, wcześniej wkładając tuleję dystansową.
11. Zakładam osłony przeciwkurzowe, montuję koło miedzy lagami, zaciski hamulcowe na swoje miejsce i ... czas na browar.. :piwo:


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 169
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Post autor: Marecki75 » czw lip 21, 2016

Zachciało mi się zmienić olej w lagach. Pierwotnie miało być tylko kasowanie luzu na łozysku główki ramy, ale jak już rozebrałem , to pomyślałem, a co mi tam, tym bardziej, że zawiecha z przodu moim zdaniem za twarda jest.
Kilka fotek z demontażu lag.

https://goo.gl/photos/FbafPo18AyG67Ft6A

Jutro podmiana oliwki :)

Kudeł
Posty: 8
Rejestracja: czw sie 11, 2016
Miejscowość: Bysina
Motocykl: Nomad 1500
VROC: 0

Post autor: Kudeł » śr sie 17, 2016

Witam
Chciałem się pochwalić pracami nad moim Nomadem 1500. W tym roku był już remont silnika (tłoki ,pierścienie, rozrząd, sprzęgło itp.) więc nastał czas na wygląd zewnętrzny a mianowicie koła szprychowe tył to 16" vn 1500 clasic a przód 21" HD.
Proszę o opinie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
[center][/center][/code]

Awatar użytkownika
Skiba1
Posty: 765
Rejestracja: pn kwie 06, 2015
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kowboj, Dzida i Zdzira
VROC: 0

Post autor: Skiba1 » śr sie 17, 2016

Cześć
Bardzo ładny, szprychy to jest to :yeee:

A tak z ciekawości: ile silnik wytrzymał do kapitalki ?
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526

Kudeł
Posty: 8
Rejestracja: czw sie 11, 2016
Miejscowość: Bysina
Motocykl: Nomad 1500
VROC: 0

Post autor: Kudeł » śr sie 17, 2016

65k było na budziku ale czy w to wierzyć? Chciałem tylko wymienić łańcuchy rozrządu ale po rozebraniu silnika okazało się że on już miał remont bo:
-w sitku filtra znalazłem sprężynkę od KACARa
-KACAR (dekompresator) był nowy a w głowicy było ewidentne wytarcie
-pompa oleju ma już metalowe koło
-cylindry mają wymiar nominalny
-wszystko składane na silikonie
Ktoś zostawił stare tłoki i pierścienie i dlatego brał olej. Ja robiłem remont sam więc parę tysi zostało w portfelu więc nowe tłoki, pierścienie, regeneracja głowic, łańcuchy rozrządy, sprzęgło itp.

Kudeł
Posty: 8
Rejestracja: czw sie 11, 2016
Miejscowość: Bysina
Motocykl: Nomad 1500
VROC: 0

Post autor: Kudeł » śr sie 17, 2016

Ale z tego co wyczytałem to łańcuchy wytrzymują około 50-70 tyś

Awatar użytkownika
Skiba1
Posty: 765
Rejestracja: pn kwie 06, 2015
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: Kowboj, Dzida i Zdzira
VROC: 0

Post autor: Skiba1 » śr sie 17, 2016

No to masz sprzęcik przygotowany na parę ładnych lat :)
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526

Kudeł
Posty: 8
Rejestracja: czw sie 11, 2016
Miejscowość: Bysina
Motocykl: Nomad 1500
VROC: 0

Post autor: Kudeł » śr sie 17, 2016

No mam nadzieje że trochę nim pośmigam :pedzi:

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2264
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » ndz sie 21, 2016

Luzy zaworowe wyregulowane, łożyska główki ramy wymienione :) Przy następnym dłubaniu wymiana klocków hamulcowych
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

KrzPop
Posty: 8
Rejestracja: śr lip 29, 2015
Miejscowość: Jaworzno
Motocykl: vn 800 classic '96
VROC: 0

Post autor: KrzPop » śr wrz 07, 2016

Wymieniony napęd bo był nierównomiernie rozciągnięty, kontrola luzów zaworowych bo troszkę klekoczą ale okazało się, że luzy w normie. Natomiast zauważyłem, że te zaworki które są pod pokrywami zaworów są zamontowane blaszkami do góry. Pamiętam z któregoś wątku z forum, że powinny być skierowane blaszkami w kierunku tłoka - pewnie błąd poprzedniego właściciela lub "mechanika" - został skorygowany. Mam nadzieję że to było powodem wody w filtrze powietrza. Niestety dzień się skończył i jazdy odbioru technicznego nie było, za to jutro w koło komina.

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2264
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » czw wrz 08, 2016

Hamulce z przodu i tyłu wymienione na EBC HH, stator wymieniony na nowy, wszystko skręcone i jest pięknie. Można pić piwo. :piwa:
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw wrz 08, 2016

I wio na Beskidy ;)

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 169
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Post autor: Marecki75 » sob wrz 10, 2016

Zdjąłem Koło tylne, zawiozłem do wulkanizacji, tam zmienili oponę na nową , Avon Cobra i porządnie wyważyli. Później ponowny montaż i kilkanaście km polatane, aby sie nowa oponka "ułożyła" ;-)

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2264
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » czw wrz 15, 2016

Wymieniłem żarówkę w przednim reflektorze. Przy okazji wypolerowałem szkło, ramkę oraz wyregulowałem położenia światła, bo było za wysoko :)

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Wulbi
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2015
Miejscowość: Mieczewo
Motocykl: Nomad 1600
VROC: 0

Post autor: Wulbi » ndz wrz 18, 2016

Na winołem z 3 setki na budzik.
Wieczny optymista

Był-ła .Komar ,WSK 3 jka i 4 rka ,MZ Tropik /Jawa 350 ,Suzuki vz 800 ,Kawasaki 550 ,Nomad 1600.H-D Electra 1700,Yamaha Stratoliner 1900.Lokomotywa vn 2000, jest znów Kawasaki Nomad 1600 . :ok:

Szczypior
Posty: 4
Rejestracja: czw wrz 29, 2016
Miejscowość: małopolska
Motocykl: Kawasaki Vulcan
VROC: 0

Post autor: Szczypior » pt wrz 30, 2016

dziś tylko polerowanie :)

Franky Furbo
Posty: 47
Rejestracja: wt wrz 13, 2016
Miejscowość: Lubuskie
Motocykl: VN900 Custom '08
VROC: 38038

Post autor: Franky Furbo » śr paź 05, 2016

Cóż... dziś był pierwszy dzień od momentu zakupu, kiedy ..nie przejechałem ani metra na moto. Jedynie przejechałem po nim szmatką i inne takie tam... :(
Zimowanie coraz bliżej... :shoking:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 20 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 19 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 19 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą